Jobban meg a Maruti Suzukinak
A legnagyobb forgalmú indiai autógyár, a Maruti Suzuki India Ltd. 5,84 milliárd rúpiás (120,5 millió dollár, vagyis 23 milliárd forint) adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, az olcsóbb nyersanyagoknak és a jobb modell-összetételnek köszönhetően 25,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 4,66 milliárdnál. A negyedévben 226 729 járművet adtak el, 17,7 százalékkal többet az egy évvel azelőttinél.
A Maruti Suzuki tavaly augusztusban meghirdette, hogy három éven belül 1,2 millióra akarja növelni eladott autói számát. A növekedést új modellektől, továbbá az értékesítési hálózat 66 százalékos és a szolgáltatási és szervízhálózat 45 százalékos bővítésétől remélik, mindezt hitelfelvétel nélkül. Legalább két új modellel jelentkeznek 12-15 hónapon belül. A kutatás-fejlesztésben dolgozó mérnökök számát több mint megkétszerezik, ezerre növelik.
A japán Suzuki autógyár 54,2 százalékos tulajdonában lévő Maruti Suzukié az indiai piacnak közel a fele, de mind erősebb versennyel kel számolnia a dél-koreai Hyundai, az amerikai General Motors és az olasz FIAT részéről. A legnagyobb nyomásra a kisautók piacán számíthat, miután a szintén indiai Tata Motors és a Bajaj Auto - utóbbi a francia Renault-val és a japán Nissannal együttműködésben - árusítani kezdi saját kisautóit a rohamosan bővülő indiai piacon.