Elon Musk nem szívatná meg a csaló VW-t
- Dízelbotrány: EU-s vizsgálóbizottságot állítanak fel
- Januártól javítják a dízelbotrányban értinett VW-motorokat
- A legújabb botrányát megúszhatja a VW
- Beperelték a Boscht is a VW-botrány miatt
- Dízelbotrány: 2,5 millió autót hívnak vissza Németországban
- Videón magyarázkodik a Volkswagen
- Dízelbotrány: még 85 ezer Audiban találtak csaló szoftvert
- Egymilliárddal kevesebbet ruház be a VW
- Máris kirúghatják az új VW-igazgatót
Ha a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk dönthetne arról, hogyan büntessék meg a Volkswagent, akkor nem kötelezné a német céget a botrányban érintett járművek javítására. Egy nyílt levélben, melyet az elektromos autógyár vezére a Kaliforniai Légi Erőforrások Bizottságának írt azt javasolja negyvennégy hasonlóan gondolkodó befektető barátjával együtt, hogy a Volkswagen ne az autóit javítsa meg, hanem a levegőben okozott kárt próbálja meg helyrehozni. A javaslat szerint a hatóságoknak arra kellene kötelezniük a német vállalatot, hogy abba fektesse a forrásait, hogy zéró kibocsátású járműveket gyártson, írja a Portfolio.
A Volkswagen, miután kipattant a botrány, ígéretet tett arra, hogy visszahívja a járműveket és kijavítja a hibát. Musk szerint azonban az emberek többsége nem fogja majd visszavinni az autóját, hogy elvégezzék rajta a javítást, hiszen ettől csökkene a kocsija teljesítménye. Ehelyett a Tesla vezére megfogalmazott egy öt pontból álló ajánlást az említett kaliforniai bizottságnak:
- Ne kelljen a Volkswagennek megjavítania az érintett autókat, hiszen azok jelentéktelen hányadát adják a Kaliforniában futó gépjárművek szennyezésének.
- Ehelyett kötelezzék arra a német céget, hogy fejlesszen ki zéró kibocsátású autókat, amelyek tesztjein Musk szerint nem lehet csalni a zéró kibocsátásból adódóan.
- Kötelezzék a Volkswagent, hogy a következő öt évben érje el, hogy az újonnan piacra dobott autók által legalább tíz az egy arányban csökkenjen a flotta károsanyag-kibocsátása, összehasonlítva a korábbi dízelmotorokkal.
- Kötelezzék a német céget, hogy akkora összeget fordítsanak Kaliforniában új gyárak és kutatási központok kiépítésére, amekkora bírságot fizetnének.
- Engedélyezzenek a Volkswagennek némi rugalmasságot a fent említett terv kivitelezésében és időzítésében.