A VDSzSz Szolidaritás április 30-án nullától 18 óráig tartó általános vasutas sztrájkot hirdet - jelentette be a szakszervezet. Az érdekvédelmi szervezet felhív minden munkavállalót: aki nem ért egyet a kormányzati csomagban szereplő megszorításokkal, csatlakozzon a vasutasokhoz, és éljen törvényadta lehetőségével.
A VDSzSz a MÁV költségtérítésének elvonása, valamint a természetbeni juttatások (arcképes igazolvány) adómentességének megszüntetése ellen is sztrájkol. Kiemelik: "ez a két tétel 100 milliárdos nemlétező felesleget feltételez a MÁV költségvetésében, ráadásul sok ezer munkahely megszűnéséhez vezet". Hasonlóképp, "munkabeszüntetéssel tiltakoznak az alacsony keresetű vasutasokat sújtó többi intézkedés bevezetése ellen is (táppénz mértékének csökkentése, nyugdíjkorhatár felemelése, gyed/gyes lehetőségének elvesztése, stb.)".
A VDSzSz emellett eddigi követeléseit fenntartja. A szakszervezet több mint egy éve áll vitában a Mávval, egyik követelésük, hogy a MÁV Cargo privatizációjából befolyt összeg kontójára a vasúttársaság minden dolgozónak fizessen ki 250 ezer forintot (ez a 100 milliárd feletti bevételből mintegy 8 milliárd forintos tétel lenne.) Ez az a követelés, amit a VDSzSz azután is fenntartott, hogy a tavalyi évben többször megszakított sztrájkhoz vezető más kérdésekben a kollektív szerződés decemberi aláírásával engedett.
Egyelőre nem tudni, hogy a felhívás mennyire lesz eredményes: a Mozdopnyvezetők Szakszervezetének elnöke, Kiss László az Indexnek annyit mondot, most hallották a hírt, egyelőre nem kívánják kommetálni azt, Simon Dezsőt, a Vasutasok Szakszervezetének elnökét egyelőre nem sikerült elérnünk.
Sztrájknapok
A VDSzSz utoljára december 14-én éjféltől sztrájkolt, majd 22-én függesztették fel a munkabeszüntetést. A decemberi sztrájk csak a folytatását jelentette a 2008. február 1-én megkezdett, és már többször felfüggesztett akciónak, azóta február 1-jén, február 4-7 között, február 25-én, április 7-én, valamint július 15-én sztrájkoltak.
A munkabeszüntetések ugyanakkor egyre kisebb mértékben voltak képesek érdemi fennakadást okozni a vonatközlekedésben, a sztrájk jellemzően behatárolt területeken volt sikeres.