További Magyar cikkek
Az idegenforgalmi vállalkozások előnyt is kovácsolhatnak a nehéz gazdasági helyzetből, hiszen az ár-érték arányuk igen jó Európában. Emellett az euróval szemben gyenge forint miatt is vonzóbb Magyarország a külföldi turisták számára, ami az éleződő piaci versenyben szintén javítja a pozíciókat - mondta a Napinak Róna Iván, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója. Aligha véletlen, hogy az MT Zrt. a beutazó turizmus számára kedvező euró/forint árfolyamra hívja fel a figyelmet több európai uniós országban indított kampányával, amely Münchenben kezdődött, majd Hollandiában és Nagy-Britanniában folytatódott.
Róna Iván tájékoztatása szerint az ágazat szereplői az idén - a főváros mellett - a Balatonra összpontosítanak, miután a külföldi vendégéjszakák 20 százaléka köthető a magyar tengerhez és a hazai vendégek 50 százaléka is a tó környékén vakációzik. Az MT Zrt. előzetes felmérései szerint az idén az utazók 74 százalékát befolyásolja, hogy kevesebb pénz jut a pihenésre, így többen az eddiginél rövidebb, 3-4 napos belföldi utakat választanak majd, de végleg nem mondanak le a pihenésről. Amihez leginkább ragaszkodunk, az a vízpart és a kényeztetés.
Az indulás nem volt rossz: húsvét környékén telt ház volt a Balatonnál. A kompok egyetlen nap alatt ötezer gépkocsit és 13 ezer utast szállítottak - mondta el Rosta Sándor, a balatoni regionális idegenforgalmi bizottság elnöke. Az előkészületek rég látott összpontosítással zajlanak. Jövő szombattól május 17-éig tart a Balaton7 elnevezésű rendezvénysorozat, amelynek során a régió elő- és utószezonban nyújtott aktív és passzív szabadidős programlehetőségeit ismertetik. A másfél hét alatt hét kiemelt terméket mutatnak be, az épített örökségek (várjátékok, múzeumok) mellett színházi előadásokat, kulturális esteket és könnyűzenei programokat szerveznek, lesznek művészeti fesztiválok, részt lehet venni az aktív turizmus (vitorlázás, golf, lovaglás, természetjárás) fogalomkörébe tartozó eseményeken. A Balaton7 kínálatába összesen 36 település több mint 110 programja került, a programokat 56 szálláshely és 21 vendéglátóhely kedvezményes üdülési ajánlata egészíti ki. A szállást foglaló vendégek komoly kedvezményeket biztosító kártyát kapnak.
Ami a szállásadók várakozásait illeti, az óvatos bizakodást egyre több hotel megújuló saját értékesítéssel is igyekszik alátámasztani. A siófoki Hotel Azúr például telefonos értékesítési akció keretében kínál számos üdülési csomagot. A pünkösdi hosszú hétvégére a családosoknak most még nem adnak kedvezményt ebben a konstrukcióban, de hét közben a gyerekekkel együtt igen olcsón pihenhetnek a szülők. A balatonalmádi Ramada Hotel & Resort Lake Balaton az internetes értékesítésre alapoz, akcióikkal ők is elsősorban a hazai turistákat célozzák meg. A Balatontourist Zrt. 17 kempingjében hét-nyolc százalékkal nőtt az előfoglalások száma - tájékoztatott a cég. A kempingek forgalma az utóbbi években öt-hat százalékkal emelkedett, évi 15-20 százalékkal több a belföldi turista. A külföldiek jelenléte nem nő ilyen mértékben, ám az elmúlt években az osztrákok, csehek és szlovákok érdeklődése élénkült a Balaton iránt.