Elmarad a csütörtöki vasutassztrájk
Mégsem sztrájkol csütörtökön a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete. A Gaskó István vezette még április elején hirdetett az új kormány intézkedéseivel szemben munkabeszüntetést, ám akkor a többi vasutas szakszervezet még úgy vélte, nincs elég információjuk ahhoz, hogy megítéljék a kormány terveit, ezért nem csatlakoztak. Később is csak az önálló vonalat üzemeltető GySEV szakszervezet jelezte, hogy április 30-án sztrájkba lépnének, a mozdonyvezetők, illetve a Vasutasok Szakszervezete nem.
A VDSZSZ, mely most a Liga Szakszervezeti Szövetség május 8-ra hirdetett országos munkabeszüntetéséhez csatlakozik, több támadást kapott amiatt is, hogy az április 30-i időpont a ballagások lebonyolítását veszélyezteti.
A VDSZSZ-nek annyiban is könnyebb a helyzete, hogy valójában nem új sztrájkot hirdetett, hanem a még tavaly február 1-jén bejelentett határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját (ennek lényege, hogy bármikor felfüggeszthető és újraindítható) folytatta volna, melyből tavaly hat hosszabb-rövidebb munkabeszüntetés sült ki.(Az eredeti követelések legfontosabbika, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. Ezen felül a VDSZSZ most például a mellékvonalak felújítását is követeli.)
A Liga április 24-én hirdette meg a május 8-i országos sztrájkot. A szakszervezeti szövetség döntését azzal indokolta, hogy a pénteki Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) plenáris ülésen a Bajnai Gordon miniszterelnök által ismertetett program a legutóbbi Kossuth téri szakszervezeti demonstráció ellenére semmit sem változott.