További Magyar cikkek
A DGS International megerősítette, hogy egy euróért eladta a magyar Electro Worldöt – írja a Register. A vevő, az EW Electro Retail (EWH) átveszi mind a kilenc üzletet, és a munkatársakat. A DSGi vezetője szerint a részvényeseknek úgy a legkedvezőbb, ha megválnak a magyar részlegtől.
Az információt az Electro World is megerősítette az Indexnek. Május 18-án írták alá a megállapodást a magyarországi Electro World áruházlánc eladásáról. Az új tulajdonos az EW Electro Retail Ltd., a TechnomarketDomo Holding érdekkörébe tartozó vállalkozás. A társaság Délkelet-Európában piacvezető az elektronikai műszaki cikkek piacán, Romániában, Bulgáriában és Szerbiában több mint 250 áruházat működtet Domo és Technomarket márkanevek alatt. A cégcsoport 2008. évi nettó árbevétele meghaladta a 600 millió eurót.
Az új tulajdonos a következő három évben további tőkeinjekciókkal erősíti meg a céget. Az első tőkeemelés közvetlenül a tulajdonosváltás után lesz. Az intenzív terjeszkedési terv első lépéseként 2009-ben két új Electro World áruház nyílik Magyarországon: Miskolcon, és a budai Skála helyén épülő Allee bevásárlóközpontban.
Piaci hírek szerint Lengyelország lehet a következő, ahhonan a DSGi hamarosan kivonulhat. Ott nyolc üzlete van a cégnek. Ugyanakkor a cég továbbra is jelen lesz a régióban, megőrzi pozícióit Csehországban és Szlovákiában, mindkét helyen jól megy az üzlet, 16 illetve 3 áruházat működtetnek a két országban. Az Elektro World jelen van még Görögországban és Törökországban, az ottani hálózatok sorsáról nincsenek hírek.
Az elmúlt hónapokban többször megjelentek piaci pletykák az Electro World eladásáról. A legutóbbi hírek szerint egy román Domo nevő cég vett volna át a magyar részleget, a cseh lánc pedig a szlovák Electro World tulajdonába került volna. Olyan hírek is voltak, hogy a szlovák részleg megveszi a magyart és a lengyelt is.
Nem a válság a ludas
Az ElektroPont tavalyi bezárása után derült ki, hogy Magyarországon az Electro World helyzete sem túl rózsás. A cég öt év alatt több mint 1,5 milliárd forintos veszteséget halmozott fel, ezért fontolgatta a tulajdonos a kivonulást. Az Electro Worldöt nem a gazdasági válság, de még csak nem is a magyar fogyasztás 19 hónapja tartó gyengélkedése hozta nehéz helyzetbe, sokkal inkább a konkurensek, a Media Markt és a Saturn Holding által diktált terjeszkedési verseny - ebbe bukott bele például az ElektroPont is, írta egy őszi elemzésében a Napi Gazdaság. A 2002-ben hatalmas csinnadrattával indított Electro World nem tudta felvenni sem a kommunikációs, sem az agresszív expanziós versenyt a Metro AG tulajdonában levő két hálózattal (egyébként éppen tavaly ősszel arról is szóltak piaci hírek, hogy a Metro AG lehet a magyar Electro World vevője, bár kérdés, hogy ez versenyjogi szempontból lehetséges lett volna-e).
A válságnak mostanra viszont annyiban biztosan van jelentősége, hogy a csökkenő fogyasztás mellett alighanem lényegesen nehezebb, illetve komolyabb anyagi áldozatot követelő feladat lehet felfutattni egy új márkanévvel futó elektronikai láncot.
Hét éve sorok kígyóztak
A cég 2002-ben jelent meg Magyarországon a budaörsi áruház megnyitásával, hosszú órákra lebénítva a közlekedést a környéken. Vásárlók ezrei rohanták meg az elektronikai üzletet száz forintos kávéfőzőért és ötezer forintos porszívóért. Az áruház a többi üzletét is hasonló akciókkal próbálta népszerűsíteni.