M9: kizárták a visszalépett győztest
Az Index információi szerint másodszor is felülbírálta az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. döntését az M9-es gyorsforgalmi út 51-es és 54-esfőút közötti szakaszának kivitelezői tenderéről.
A döntőbizottság a legújabb határozatában kimondta: érvénytelen volt a két körben is nyertesnek nyilvánított Gránit Kft. részvétele a második eljárásban, így a céget kizárta a tenderről, és ezzel egyidejűleg megsemmisítette a NIF-nek azt a döntését, amely a közbeszerzési eljárást eredménytelennek nyilvánította. Tudomásunk szerint a KDB döntése értelmében a NIF-nek most újra kell értékelnie a benyújtott ajánlatokat, és ha ezt megteszi, várhatóan az eredetileg kétszer is második helyre sorolt - a KDB-től jogorvoslatot kérő - Vegyépszer lehet a tender nyertese.
A NIF először augusztusban hirdetett eredményt az 51-es és az 54-es főutak között épülő 12,3 kilométeres M9-es kivitelezői tenderén. A győztes a mosonmagyaróvári székhelyű Gránit Hungária Kft. lett 7,4 milliárdos ajánlattal. A döntés ellen jogorvoslatot kértek, a KDB a NIF-et új eljárásra kötelezte.
Ezen ismét a Gránit lett a győztes, ezt a döntést a Vegyépszer ismét megtámadta, ám közben a Gránit visszalépett. A KDB-tárgyaláson azonban úgy nyilatkoztak, a második értékelésben való részvételről egy szabálytalan meghatalmazás alapján nyilatkozott a cég egyik arra nem jogosult tagja, így lett érvénytelen a jelentkezésük.
Az M9-es kivitelezőjét így még idén kiválaszthatják, és az utat - ami a szekszárdi híd alföldi folytatása lesz - tavasszal megkezdhetik építeni. A Vegyépszer egyébként tudomásunk szerint minimálisan ajánlott magasabb árat a Gránitnál, így az új kivitelező kiválasztása jelentős anyagi veszteséget nem okoz, csak a procedúra eredményezett négyhónapos csúszást.
Az M9-es, ha elkészül, a Szombathely, Nagykanizsa, Kaposvár, Dombóvár, Szekszárd útvonalon jut el a Dunáig, majd a Duna-Tisza közén átvezetve Szegedtől északra, Szatymaz térségében torkollik bele az M5-ösbe. Az útból eddig két szakasz készült el, a kaposvári elkerülő út, valamint a 6-os és az 51-es főutat összekötő útszakasz, benne a szekszárdi Duna-híddal.
Az 51-estől keletre vezető új 12,3 kilométert, amely Érsekhalma északi határánál csatlakozik az 54-es úthoz, 2010 végéig kell elkészíteni (onnan a következő 23 kilométeres szakasz Balotaszállásig, az 53-as főútig vezet majd). A beruházást uniós támogatással, a Közlekedési operatív program részeként valósítják meg; ugyancsak a Közop finanszírozásából kellene 2013-ig megépíteni az M9-es Dombóvár és Szekszárd közötti szakaszát is.