Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

M9: kizárták a visszalépett győztest

2009.11.24. 09:14
A közbeszerzési döntőbizottság kizárta a kétszer is győztesnek mondott, ám visszalépett Gránit Kft.-t az eredetileg eredménytelennek nyilvánított tenderről. Előírta azt is, hogy értékeljék újra a pályázatokat, így a Nagy Elek érdekeltségében tartozó második helyezett cég lehet a befutó.

Az Index információi szerint másodszor is felülbírálta az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. döntését az M9-es gyorsforgalmi út 51-es és 54-esfőút közötti szakaszának kivitelezői tenderéről.

A döntőbizottság a legújabb határozatában kimondta: érvénytelen volt a két körben is nyertesnek nyilvánított Gránit Kft. részvétele a második eljárásban, így a céget kizárta a tenderről, és ezzel egyidejűleg megsemmisítette a NIF-nek azt a döntését, amely a közbeszerzési eljárást eredménytelennek nyilvánította. Tudomásunk szerint a KDB döntése értelmében a NIF-nek most újra kell értékelnie a benyújtott ajánlatokat, és ha ezt megteszi, várhatóan az eredetileg kétszer is második helyre sorolt - a KDB-től jogorvoslatot kérő - Vegyépszer lehet a tender nyertese.

A NIF először augusztusban hirdetett eredményt az 51-es és az 54-es főutak között épülő 12,3 kilométeres M9-es kivitelezői tenderén. A győztes a mosonmagyaróvári székhelyű Gránit Hungária Kft. lett 7,4 milliárdos ajánlattal. A döntés ellen jogorvoslatot kértek, a KDB a NIF-et új eljárásra kötelezte.

Ezen ismét a Gránit lett a győztes, ezt a döntést a Vegyépszer ismét megtámadta, ám közben a Gránit visszalépett. A KDB-tárgyaláson azonban úgy nyilatkoztak, a második értékelésben való részvételről egy szabálytalan meghatalmazás alapján nyilatkozott a cég egyik arra nem jogosult tagja, így lett érvénytelen a jelentkezésük.

Az M9-es kivitelezőjét így még idén kiválaszthatják, és az utat - ami a szekszárdi híd alföldi folytatása lesz - tavasszal megkezdhetik építeni. A Vegyépszer egyébként tudomásunk szerint minimálisan ajánlott magasabb árat a Gránitnál, így az új kivitelező kiválasztása jelentős anyagi veszteséget nem okoz, csak a procedúra eredményezett négyhónapos csúszást.

Az M9-es, ha elkészül, a Szombathely, Nagykanizsa, Kaposvár, Dombóvár, Szekszárd útvonalon jut el a Dunáig, majd a Duna-Tisza közén átvezetve Szegedtől északra, Szatymaz térségében torkollik bele az M5-ösbe. Az útból eddig két szakasz készült el, a kaposvári elkerülő út, valamint a 6-os és az 51-es főutat összekötő útszakasz, benne a szekszárdi Duna-híddal.

Az 51-estől keletre vezető új 12,3 kilométert, amely Érsekhalma északi határánál csatlakozik az 54-es úthoz, 2010 végéig kell elkészíteni (onnan a következő 23 kilométeres szakasz Balotaszállásig, az 53-as főútig vezet majd). A beruházást uniós támogatással, a Közlekedési operatív program részeként valósítják meg; ugyancsak a Közop finanszírozásából kellene 2013-ig megépíteni az M9-es Dombóvár és Szekszárd közötti szakaszát is.