A Malév közleménye szerint a pilóták átlagos havi bére 2,2 millió forint, de nem ritka a 3 milliós havi jövedelem sem. A pilóták havi munkaidő keretük a 120 órát sem éri el, míg egy átlagos maléves munkavállaló munkaidő kerete 172 óra. A Hunalpa honlapján nem találtunk sem a bérkövetelésre, sem a sztrájkfelhívásra utaló dokumentumokat.
A légitársaság vezérigazgatója, Martin Gauss a Malév közleménye szerint rendkívül felelőtlennek tartja a sztrájkbejelentést és irreálisnak minősítette a pilóták követeléseit. "A magyar nemzeti légitársaság és az egész magyar gazdaság kritikus időszakot él át, és nagyon komoly nehézségekkel küszködik... a tulajdonosok, a magyar és orosz kormány keményen dolgoznak a Malév tőkehelyzetének rendezésén, a munkahelyek megtartása érdekében" – olvasható a cég közleményében.
A Malév szerint a sztrájkfenyegetés és a sztrájk a légitársaság pénzügyi helyzetének sikeres rendezését áshatja alá. Gauss azt közölte, teljesen elfogadhatatlannak tartja a drasztikus béremelés iránti követeléseket.
A Malév közleménye kiemelte azt is: a légitársaság jelenleg húsz pilótával foglalkoztat többet a szükségesnél csak azért, hogy munkahelyeket védjen meg. Erről még a nyári figyelmeztető pilótasztrájkot követően született megegyezés; az akkori sztrájkot egyébként a bíróság jogerősen jogellenesnek minősítette – emlékeztet a légitársaság közleménye.
A Hunalpa, a Magyar Közforgalmú Pilóták Egyesülete 1992-ben alakult meg azzal a céllal, hogy képviselje a Magyarországon érvényes szakszolgálati engedéllyel rendelkező pilóták érdekeit. Több mint 250 közforgalmi pilóta tagja van Magyarországon, akik döntő többsége Malév-alkalmazott.
A Malévnél legutóbb 2007-ben emelték a pilóták béreit, akkor a repülési átalány 20-ról 30 százalékra növelésével 10 százalékkal nőttek a bérek. A légitársaság közleménye szerint a pilóták repülési időteljesítménye ebben az esztendőben nem javult, ami 720 repült órát jelent éves szinten (a kollektív szerződés 850 órát enged meg, a nemzetközi szabályozás 900 órát).
A Malév közölte azt is: a lehetséges sztrájk időzítését is rendkívül cinikusnak tartja, hiszen a karácsonyi időszakban az átlagosnál zsúfoltabb a légiforgalom. A cég közölte: keményen törekedni fog arra, hogy az ünnepi forgalmat biztosítani tudja.