Minden negyedik Malév-dolgozó repülhet
Az idén kezdődő hároméves ciklus végére 25 millió eurós nyereséget kellene elérnie a nemzeti légitársaságnak – írja a lap. A hároméves üzleti terv – amit egyik reprezentatív érdek-képviseleti szervezettel sem ismertettek eddig – egyszerre számol két év távlatában a Malév létszámának 25 százalékos csökkenésével elsősorban az adminisztratív szférában, valamint a repülőszemélyzet csekély mértékű növekedésével. Ez utóbbi oka a megnövekedett repülőgépszám és a magasabb flottakihasználtság.
A tervet ismertető cikk szerint a flotta 22 gépről 2012-ig 26 gépre, majd 2014-ig 27 gépre nő majd. A Boeing marad a fő típus, a B737-600-asok tovább maradnak a flottában. A Bombardier Dash–8 Q400 flotta bővülni fog az idén októbertől további gépek megvásárlásával. A regionális gépek üzembe állítását azonban elhalasztják a magas bevezetési költségek és a lehetséges állami támogatásból fakadó EU-fenntartások miatt.
Az üzleti terv szerint az útvonalhálózat konszolidációjának részeként megszüntetik az olyan veszteséges járatokat, mint Genf, Iasi, Ljubljana vagy Ungvár (Uzsgorod). A menetrendben szereplő úti célok száma 2012-re 51-ről 55-re nő, míg 2014-re eléri a hatvanat. A tervek alapján az utasszám 2012-re elérheti a 4,4 milliót, 2014-re pedig az 5,3 milliót.
A dokumentum szerint a Budapest Airport (BA) utaskiszolgálási árának csökkentésére is szükség van, hogy a díjak szintje az egyenrangú repterekével arányos legyen.