MÁV-sztrájk lehet a cargós kirúgásokból
A cégnél egy éven belül 1500-2000 munkavállaló leépítését tervezi az osztrák tulajdonos - mondta, majd felhívta a figyelmet: minden egyes, a Cargótól elbocsátott dolgozót a MÁV-csoport 1-2 munkatársa követheti. Példaként említette a mozdonyvezetőket, gépészeket, vasúti rendezőket, akiknek a munkájára így nem lesz szükség. Számításaik szerint 3-4 ezer ember munkahelye kerül veszélybe.
Hozzátette: területükön - Debrecen-Záhony térségében - különösen erős a munkavállalók sztrájkkészsége, hiszen az összes tervezett elbocsátás mintegy harmada ezt a területet érintené. A múlt héten bejelentett 460 fős létszámleépítés keretében 150-160 embert erről a területről küldenének el - mutatott rá Barna István.
Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ érdekvédelmi alelnöke úgy fogalmazott: példátlan és kétségbeejtő, hogy a privatizációs szerződés foglalkoztatási garanciája ellenére elkezdődött a létszámleépítés, amelyet decemberben újabb 150 fős elbocsátás bejelentése követ majd.
Közölte: mivel a VDSZSZ már beadta kérvényét a kollektív munkaügyi vitára, a megegyezésre rendelkezésre álló hét napos határidő pedig letelt, így bármikor elkezdhetik a sztrájkot. Hangsúlyozta, hogy a tárgyalásokon "a munkáltató álláspontjának száznyolcvan fokos fordulatot kellene vennie, mert jelen helyzetben rövidesen sztrájkra lehet számítani."
Mózes Tibor, a VDSZSZ Szolidaritás Cargo társasági szervezetének vezető ügyvivője szerint az osztrák tulajdonos a cég eszközparkját saját cégcsoportjának sajátítja ki. "Einstandolják a mozdonyokat és a vonatokat, emiatt fuvarokat veszítünk el, vagy drágán kell bérelnünk eszközöket" - hívta fel a figyelmet. Kijelentette, hogy szándékosan rossz tulajdonosi döntésekkel két év alatt a stabil pénzügyi helyzetű, nyereséges Cargóból milliárdos negatív üzleti eredményű céget csináltak.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)