Mi történt a Tesco szaros csirkéjével?

2010.11.16. 15:55 Módosítva: 2010.11.16. 15:56
Nem vonták ki a forgalomból azt a háromszáz kiló bélsárral szennyezett csirkehúst, amit a Tescónál talált a hatóság, írta a Magyar Nemzet. Az áruház ezzel szemben állítja: a húst megsemmisítették és a szabályok szerint jártak el. Szerintük a napilap rossz színben próbálja őket feltüntetni.

850 ezer forintra bírságolta és 50 ezer forint eljárási költség megfizetésére kötelezte a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MgSZH) a Tescót, mert annak dunaújvárosi áruházában háromszáz kiló bélsárral szennyezett csirkehúst találtak - írta kedden a Magyar Nemzet.

A napilap szerint a hatósági vizsgálat és büntetés ellenére sem vonták ki a forgalomból a szállítmányt. Az áruház csupán fokozott figyelmet kért a dolgozóktól és azt, hogy amennyiben újabb szennyezett terméket találnak, azt elkülönítve tárolják a raktárban. A Magyar Nemzet szerint a Tesco a bírság egy részét ráterhelte a dolgozókra.

A Tesco a hírre reagálva közleményt adott ki. Szerintük a Magyar Nemzet deklaráltan, tendenciózusan és inkorrekt szándékkal próbálja az áruházláncot rossz színben feltüntetni.

Az áruház 2010. szeptember 17-én értesült arról, hogy a dunaújvárosi áruházában egy magyar beszállító, a MasterGoods, által forgalmazott hazai csirkehús szállítmányában szennyeződést találtak a vásárlók. Miután az egyik vásárló jelezte a problémát, az áruház egyenként átvizsgálta az érintett szállítmányt, a fogyasztásra alkalmatlan darabokat visszavonta, és megsemmisítette.

Az MgSZH kérdésünkre megerősítette: 297 kiló húst zároltak a bejelentés nyomán, de az áruházlánc saját hatáskörben intézkedett valamennyi áruházában a beszállítótól származó összes ilyen termék azonnali eltávolítására és ártalmatlanítására. A feladat elvégzését a Tesco igazolta hatóság felé.

"A vállalat minden olyan esetben, amikor termékminőségi problémák merülnek fel, azonnal és részletes feladatleírással, nyomon követhetően, írásban értesíti munkatársait a szükséges eljárásrendről. Így tette ezt ebben az esetben is. A több száz tonnából álló szállítmányok, hermetikusan lezárt, különálló egységcsomagokban kerülnek az áruházakba, így biztosított, hogy a probléma nem a teljes mennyiségre terjedt ki, hanem annak töredékére" - áll a Tesco közleményben.

A Tesco szerint a Magyar Nemzet cikkével ellentétben a vásárlók mindössze néhány kilónyi szennyeződött hússal találkozhattak. A szállítmány tételes átnézése során az áruház munkatársai a még pultba ki nem került egységeket is egyenként megvizsgálták, így biztosítva az élelmiszerbiztonsági megfelelést.

A Tesco az érintett vásárlót azonnal kártalanította, felvette a kapcsolatot a beszállítóval és felelősségre vonta azt. A vállalat a hatósági bírságot megfizette, annak egy részét, a beszállítóra, mint az ügy fő felelősére hárította. A cikkben szereplő állításokkal ellentétben a Tesco hatósági bírságokat sohasem hárít át munkatársaira - hangsúlyozta a cég közleménye.

Az ügy kapcsán a Baromfi Terméktanács is közleményt adott ki, szerintük egy állandó felügyeletre lenne szükség az áruházláncok logisztikai központjainál, ahol az MgSzH munkatársai már az átvételekor ellenőrizhetnék a termékeket. Igy elkerülhetőek lennének a fogyasztókat érintő kellemetlen meglepetések.