Nincs kész a vízelvezető rendszer az M43-as mentén, emiatt a vízügy nem járul hozzá az átadáshoz, amit tavaszra terveznek. Az árvízi és belvízi védművek hiányzó részeit nyáron lehet megépíteni – írja a Délmagyarország.
Az M43-as Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakaszát idén augusztus végén kellett volna átadni. A Tisza-híd és a hozzá vezető útszakasz építésének megcsúszása miatt ez azonban – az állami sztrádaépítő NIF korábbi tájékoztatása szerint – jövő év első felére csúszott. Bár az állami beruházó ennél pontosabbat nem mondott, a Délmagyarország azt írja, eddig jövő márciusi vagy áprilisi átadásról volt szó.
Ez azonban újabb hónapokkal csúszhat, miután a Szegedet és az ország egyik legzsúfoltabb útjának számító 43-as főutat északról elkerülő autópálya mentén nem épültek meg teljesen a vízelvezetéshez szükséges védművek. Enélkül ugyanis nem járul hozzá a használatbavételi engedélyhez az illetékes vízügyi igazgatóság. Az Atikövizig szerint tehermentesíteni kell azt a területet a felgyülemlett árvíztől és belvíztől, ahol a sztráda a víz természetes lefolyásának útjában áll, ez alól nem kapnak felmentést az autópálya-építők.
Kozák Péter, az Atikövizig igazgatója úgy becsüli, hogy két-három nyugodt hónap kell a szükséges védművek teljes kiépítéséhez, ami – a tavaszi árhullám után – nyáron megoldható. A Tisza áradásakor és fagyban nem lehet az árvízi töltést érintő munkálatokat végezni. A bővítésre váró szivattyútelepet sem lehet most leállítani, hiszen 24 órás üzemben működik folyamatosan, hogy a belvíz elleni védekezésben segítsen.
A lap a NIF-től szerette volna megkérdezni, hol tartanak pontosan a védműépítkezések és befolyásolja-e ez az M43-as sztráda átadását. Az állami sztrádaberuházónál azonban téli szünet van, így válaszokat jövő év elejére ígértek.