Áprilistól használható az M43-as autópálya
További Magyar cikkek
Nincs kész a vízelvezető rendszer az M43-as mentén, emiatt a vízügy nem járul hozzá az autópálya jövő tavaszra tervezett átadásához – írta a múlt héten a Délmagyarország. A Szegedet és a 43-as utat északról elkerülő, most még csak Makóig, ha teljesen elkészül, a román határhoz vezető sztrádát eredetileg idén augusztusban kellett volna forgalomba helyezni, ám annak legfontosabb része, az új Tisza-híd nem készült el, anélkül pedig az egész út lényegében használhatatlan.
A Csongrád megyei lap múlt heti cikke szerint a vízelvezető rendszer megépítése újabb négy-öt hónapos csúszást jelentett volna. A helyi vízügyi igazgatóság vezetője szerint ugyanis két-három hónap kell a szükséges védművek teljes kiépítéséhez, ami csak a tavaszi árhullám levonulása után, nyáron oldható meg. Az igazgatóság pedig enélkül nem járul hozzá az út használatba vételi engedélyének a kiadásához, írta a lap.
Az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. hétfőn közleményt adott ki, amiben az olvasható: a cikkben említett szivattyúállomás nem tartozik közvetlenül az autópálya forgalmi létesítményeihez – nem része az M43-as vízelvezető rendszerének –, ezért a gyorsforgalmi út forgalomba helyezési eljárása a NIF által korábban közölt időpontban, március végén elindulhat. Vagyis az állami beruházó szerint az autósok legkésőbb április végétől használhatják az utat.
A NIF azt is megjegyezte: a vízügyesek által kifogásolt szivattyúállomás a térség vízrendezésének fejlesztéséért felelős. Ennek kiépítése az állami beruházót törvényben kötelező pluszfeladat, de mivel nem tartozik szervesen az úthoz, ezért csúszást annak átadásában nem okozhat.
Egy épül tovább, egyet terveznek
A NIF a két ünnep között két gyorsforgalmi út fejlesztésére írt ki közbeszerzési eljárást. A társaság közleménye szerint májusban kötnek kivitelezői szerződést az M3-as autópálya 49-es főút és Vásárosnamény közötti 12 kilométeres szakaszának építésére. A kétszer kétsávos, 130 km/órás sebességgel használható utat európai uniós támogatással építik meg a tervek szerint 2012 végére (így annak még egy, nagyjából 20 kilométeres szakaszát kell már csak elkészíteni, hogy elérjen az ukrán határig).
Szintén a múlt év végén jelent meg az M35-ös autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakaszának tervezői pályázata..A NIF közleménye szerint az úgynevezett Új Keleti folyosóban fekvő nyomvonalak tanulmánytervének, valamint környezeti- és örökségvédelmi hatástanulmányának elkészítésére, illetve a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban való közreműködésre kiírt tender eredményhirdetése február közepére várható.