Belátható közelségbe került az M43-as autópálya román határig történő kiépítése – olvasható az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. szerdán kiadott közleményében. A már épülő, és a módosított tervek szerint tavaly augusztus helyett idén áprilisra elkészülő Szeged-Makó szakasz után hamarosan kezdődhet a Makó-Nagylak szakasz építése. A tervek szerint ennek a szakasznak az építését 2013 májusára fejezik be, vagyis bő két év múlva teljes hosszában elkészül a Csongrád megyei sztráda.
A NIF-nél már folyik ez utóbbi, nagyjából 23 kilométeres, kétszer kétsávos, leállósávos autópálya-szakasznak az előkészítése. Az út Szegedet és a 43-as főutat északról kerüli el és tehermentesíti, Szeged tranzitforgalmát már a most elkészülő első szakasz csökkenti. A beruházáshoz szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll, az előkészítés mintegy 3,5 milliárd forintos költségét döntő részben az Európai Unió fedezi.
A NIF közleményében Loppert Dániel kommunikációs vezetője arról tájékoztatott, hogy a beruházás előkészítése során már beszerezték a jogerős építési és hatósági engedélyeket, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot. A megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása folyamatban van, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás ugyancsak folyik. A kiviteli tervek elkészítése folyamatban vanl, a tervezést az Utiber Kft. végzi.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (Közop) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap adja, olvasható a NIF közleményében.