Az autósok harmada válthat kötelezőt
Nagyobb idén a váltási hajlandóság az autósok körében mint tavaly, a mostani kampány legnagyobb vesztese az Allianz, a legnagyobb nyertese pedig az Uniqa lehet - derül ki a Netrisk.hu szerdai közleményéből.
A kampány első hetében csaknem 60 ezren váltottak kötelező biztosítást a portálon, hasonlóan a múlt évhez - a tavalyi kampány akkor rekorszámú, 360 ezer átszerződést hozott. Az aktivitás annak fényében kiemelkedő, hogy évről évre kevesebb autós biztosítási évfordulója esik az év végi kampányra. Az elmúlt egy évben csaknem 600 ezer autós került ki a novemberi hajrából. Vagyis a kampányban még érdekelt autósok között az aktivitás nagyobb, mint a múlt évben.
A cég becslése szerint az érintett autósok közel harmada válthat a hónap végéig. Az első hét statisztikája alapján a vesztett és nyert ügyfelek számát együtt nézve az Allianz áll legrosszabbul. Nagyjából háromszor annyi autós mondja fel itt kötelező biztosítását, mint ahányan ide szerződnek más biztosítótól. A második legnagyobb vesztes a K&H, a harmadik az MKB Biztosító.
A nyertesek rangsorában a vitathatatlan elsőség az Uniqa Biztosítóé, amely hatszor annyi új ügyfelet szerez, mint ahányat veszít. A második a Wabard, a harmadik a Genertel. Ezen a három társaságon kívül a Groupama Garanciának, KÖBE-nek és a Posta Biztosítónak pozitív a mérlege, a többi biztosítótársaság több ügyfelet veszít az online átszerződések során, mint ahányat nyer.