Fizetést sem tud adni a Malév?
A megmaradt két nyereséges leányvállalatát még értékesíteni tudná a Malév. A földi kiszolgálást végző Ground Handling Kft. és a repülőgépek karbantartását és javítását végző Aeroplex Kft. iránt már most van érdeklődés, ám nem kérdéses, hogy pontosan mennyiért vennék meg őket - írja a Napi Gazdaság.
Bérekre nem jut?
A lap értesülései szerint a 120 milliárd forintból 9 milliárdot tesz ki a munkavállalók követelése és munkabére. Mivel a cég számláin jelenleg egymilliárdnál kevesebb van, szinte biztos, hogy a dolgozók nem jutnak járandóságukhoz. A Napi Gazdaság úgy tudja, hogy a bérgarancia-alapból 700-800 millió forint folyhat be, így ha a számlákon lévő teljes összeggel együtt kifizetik, akkor is csak a dolgozói járandóságok negyede teljesíthető.
A HVG információi szerint a már visszaadott Malév-gépek lízingcégével, az ILFC-vel szemben is van egy 110 millió dolláros - 25 milliárd forintos - tartozás, ami az elmaradt karbantartási díjakból adódik. Ezenkívül 120 millió euróval tartozik a Malév a fő finanszírozójának és ötszázalékos tulajdonosának, az orosz állami Vnyesekonombanknak. A kormány az utolsó pillanatig nagy reményeket fűzött ahhoz, hogy orosz pénzekből tudják majd finanszírozni az új nemzeti légitársaságot.
A beszállítók sem kaphatnak semmit
Nagy valószínűséggel egy forintot sem látnak pénzükből a Malév beszállítói, hiszen az összesen 25 millió eurónyi beszállitói követelés a felszámolási sor végén lesz majd, így vélhetően nem lesz miből kifizetni ezeket.De nm csak ők járnak rosszul. A légitársaság a Budapest Airportnak is tartozik 14 millió euróval, illetve a Malév csődjével pórul járt több mint 750 ezer utas egy komoly része is hiába fogja várni az elveszett jegye utáni visszatérítést.