Fábián, Sebestyén
1 °C
7 °C

A kormányportál a bécsi repteret reklámozza

2012.05.07. 11:11

Utazzon vonattal a bécsi reptérre, mert a schwechati a régió legnagyobb repülőtere, sokkal jobb, mint Ferihegy, mert onnan számos olyan városba elrepülhet, ahová Budapestről nem – ezt üzeni a magyar utazóknak a MÁV új akciója, amit a magyar kormányportálon is hirdetnek.

Bár a közlemény elvileg arra hívja fel a figyelmet, hogy naponta kilenc vonatpár közlekedik a magyar és az osztrák főváros között, ám a címe mégis az: Vasúton a bécsi reptérre. A közlemény külön ki is emeli: „a Flughafen Wien-Schwechat (VIE) Bécs és egyben a régió legnagyobb utasforgalmú nemzetközi repülőtere”, ahonnan „számos olyan célállomás közvetlenül elérhető, amelyre Magyarországról jelenleg nem indítanak járatot a légitársaságok”.

Az persze érthető, hogy a magyar vasúttársaság a saját szolgáltatását reklámozza, az viszont meglepő, hogy ezt a légi közlekedésre hegyezi ki. Ráadásul egy olyan helyzetben, amikor a Malév csődje miatt a ferihegyi repülőtér egyébként is nehéz helyzetben van. A Budapest Airport február óta, nemzeti légitársaság híján – és mivel a helyére főleg fapadosok próbáltak belépni – a Prágával és Béccsel folytatott régiós versenyben szinte ellehetetlenült: a KSH április végi adatai szerint az utasok száma 13 százalékkal csökkent, és a statisztikai adatok szerint a korábbinál kétszer többen indultak a bécsi reptérre.

Ezért különös, hogy ebben a helyzetben, amikor a forgalomcsökkenés akár a reptér privatizációs szerződését is veszélyeztetheti, és amikor a Budapest Airport Zrt. helyzetét már az bizonytalanná tette, hogy bevételeinek fele a magyar légitársaságtól származott, a magyar állam tulajdonában lévő vasúttársaság saját hirdetését a magyar nemzetközi reptér versenytársának hirdetésével egészíti ki. Márpedig ha a BA helyzete tovább romlik, az aggályos lehet a magyar államnak is: a hírek szerint ugyanis a privatizációs szerződés értelmében a reptér fizetésképtelenség esetén akár államosításra is sor kerülhet, ami azonnali, 500-600 milliárd forintos fizetési kötelezettséget jelentene a költségvetésnek.