A Napi Gazdaság információját több forrás megerősítette. A beruházás több tízmilliárd forint lenne, amihez az autógyár valószínűleg állami támogatást igényel. Az újabb kecskeméti gyárrész építése jövőre kezdődhet, a gyártósorok 2014-ben érkezhetnek az üzembe, a termelés pedig 2015-től indulhat.
Szakértők szerint egy évtizeden belül akár 600 ezer autó is készülhet Magyarországon, de a tapasztalok szerint az itthoni beszállítók továbbra is nehezen juthatnak egy-egy autógyár közelébe.
Az esztergomi Suzukinál, bár a gyár kapacitása nagyobb, az utóbbi időszakban évente 170 ezer autó készült, a győri Audinál folyó egymilliárd eurós fejlesztésnek köszönhetően a jelenlegi összeszerelés után átállnak a teljes értékű autógyártásra és azt tervezik, hogy évente 125 ezer autó gördül majd le a szalagokról, a kecskeméti Mercedes-gyárban pedig jelenleg szintén évi százezer autó gyártásával számolnak, írja a lap.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!