A GVH is vizsgálja a kedvezménykártyát

2012.10.09. 14:22

Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított az MKK Magyar Kedvezménykártya Kft.-vel szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.

A GVH közleménye szerint a „Magyar Kedvezmény Kártya rendszer” népszerűsítése során megjelent – különösen a programhoz való csatlakozástól várható előnyökre, kedvezményekre, illetve a program Európai Uniós támogatottságára vonatkozó – tájékoztatásai valószínűsíthetően megtévesztő állításokat tartalmaznak, továbbá a fogyasztók rendszerbe történő beléptetésével kapcsolatosan felmerülhet a vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése.

A versenyfelügyeleti eljárás kiterjed az eljárás alá vont által 2012 májusától az ügyindítás
napjáig tartó időszakban a Magyar Kedvezmény Kártya rendszerének népszerűsítéséhez
használt valamennyi kommunikációs eszközre.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a nevezett
vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a
feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. Az eljárás befejezésének
határideje 3 hónap, amely azonban – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal,
legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.

Az Index korábbantöbbször foglalkozott a heteken át titokolózó szervezőkről, akik jelentős kedvezményeket, akár havi egymillió forint jövedelmet, ingyen kártyát ígértek, a regisztrálóktól pedig azt kérték, felejtsenek el mindent, amit eddig tudtak a fizetős vásárlói közösségekről, a kedvezményhálózatokról és a multi-level rendszerekről. Az indulás után közzétették a honlapon a rendszer üzemeltetőjét, egy frissen bejegyzett céget, az MKK Magyar Kedvezmény Kártya Kft.-t, ügyvezetője Tövis Zsolt.

A Magyar Kedvezmény Kártya egyébként éppen most indította útjára egy új szolgáltatását, hogy "valóban minden felhasználónk részére elérhető legyen az a siker és kiemelkedő havi jövedelem" - írták tagjaiknak. Szerintük a vásárlói közösségük sikerét "mi sem bizonyítja jobban, mit az a tény, hogy alig 2 hónap alatt több, mint 150 000 magyar ember és több, mint 1100 cég, vállalkozás csatlakozott a kezdeményezéshez."