A Synergon is beszállna az e-útdíjba
A Synergon Informatikai Nyrt. konzorcium tagjaként indul az elektronikus útdíj tenderen, miután hosszú távú, stratégiai együttműködési megállapodást kötött a gyártóktól független China International Telecommunication Construction Corporation (CITCC) kínai vállalattal - közölte a Synergon hétfőn a tőzsde honlapján.
A CITCC mint fővállalkozó, továbbá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Synergon leányvállalata, a Synergon Integrator Kft. 10 százalékot meghaladó részvétellel, valamint az I-Cell Kft. 10 százalék alatti aktivitással közösen pályázik az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. tenderén.
Mindenben megfelelnek
A közlemény szerint a Synergon csoport és a kínai vállalat között az elmúlt napokban folytatott tárgyalások eredményeként a két fél stratégiai együttműködési megállapodást kötött. Ennek keretében Magyarország mellett Bulgáriában, Ukrajnában, Horvátországban és Oroszországban meghatározott területeken, egyebek közt a közösségi közlekedési megoldások, azon belül is részben az útdíj rendszer tervezett adaptációjában közösen vesznek részt. A megállapodás kiterjed az ÁAK által kiírt, elektronikus útdíj rendszer teljes körű implementációjára vonatkozó pályázaton való részvételre is.
A CITCC az egyik legjelentősebb, gyártófüggetlen infokommunikációs tervező, kivitelező és szolgáltató vállalat, amelynek tevékenysége kiterjed a tervezéstől a kiépítésen keresztül a rendszerintegrációra és az outsourcing szolgáltatások ellátására is. A több mint 10 ezer főt foglalkoztató kínai cég leányvállalatai révén jelen van a világ 35 országában. A CITCC az elmúlt években több tízezer kilométer hosszan valósított meg e-útdíj bevezetést önállóan, illetve partnereivel - áll a közleményben.
Jutasi Zoltán, a Synergon vezérigazgatója szerint a CITCC–Synergon konzorcium rendelkezik mindazon feltételekkel, amit az Állami Autópálya Kezelő meghatározott a tenderkiírás során, sőt a kínai partner referenciái meghaladják a pályázati kritériumokat. A közlemény idézi a cégvezetőt, aki úgy látja: több technológiai megoldást is megvizsgálva van olyan megoldás, amely garantálni tudja a rendszer tervezett - 2013. július 1-jei - indulását.
Az ÁAK pályázatára október 10-ig lehetett beadni a jelentkezéseket, a határidőre nyolc ajánlattevő jelezte részvételét, köztük a Magyar Telekom leányvállalata, a T-Systems Magyarország Zrt.
A tender csúszhat
A Campo Consulting Hungária Zrt. ugyanis megtámadta a 42 milliárd forint keretösszegű útdíjtendert a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD). A társaság azt vitatja, hogy az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. jogszerűen járt el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer (UD) kiépítésére.
Ha kérelmet a Döntőbizottság megalapozottnak találja, az harminc, de rosszabb esetben akár hatvan nappal is késleltethetné a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat a mostaninál jóval nagyobb tarifa fizetésére kötelező díjrendszer közbeszerzését. Márpedig ez feltehetőleg egyet jelentene az ÁAK tenderének bukásával, illetve azzal, hogy alighanem elúszik a rendszer bevezetésre tervezett 2013. július 1-jei határidő. Ennek tartásához ugyanis az állami ütemezés szerint december elején szerződni kellene a tender nyertesével.