További Magyar cikkek
Egy nappal azt követően, hogy hírül adtuk, csalás megalapozott gyanúja miatt nyomozás indul az Il Ferro Kft. ügyében, újabb két autóreklámos cégről derült ki, hogy fizetési nehézségei vannak. Az egyik az a Hírautó Kft., amelynek ügyvezetője februárban még azt mondta az Indexnek, működésük már rentábilis, miután autóik csaknem kétharmadán fizetett reklámok vannak.
Reklámautó ingyen
A honlapján ingyen reklámautót – egyik ügyfelük szerint most úgy tűnik, ezt úgy értették, nem fizetnek a reklámért – ígérő Hírautó az Il Ferróéhoz hasonló konstrukciót dolgozott ki: új autónál 40 ezer, használtnál 170-340 ezer forintos regisztrációs díj ellenében 2-4 évre havi 30-40 ezer forintot garantált a vele szerződőknek.
A cég ennek ellenére egy áprilisi sajtótájékoztatón azt bizonygatta, nincs közük a rendőrségi nyomozás alá vont Il Ferróhoz. Kiderült ugyanakkor, hogy rokoni szálak fűzik a Hírautó kreatív igazgatóját, Laskay Pétert az Il Ferro korábbi tulajdonosához, Laskay Róberthez.
Az Il Ferrót idén februárban vette meg Laskaytól és Varga Mátyástól Körmendi Ákos. Az Il Ferro mostani tulajdonos-ügyvezetője áprilisban azt állította, az előző cégtulajdonosok és cégvezetés hibái miatt kellett felfüggeszteniük három hónapra a velük szerződött nyolcezer autósnak járó mintegy 300 millió forintot. A Hírautó a múlt hónapban azt közölte, 1200 szerződése van, az indoklás szerint azért csak annyi, mert ők lassan építkező cég, és hosszú távra terveznek a magyar piacon.
Az Il Ferróval magyarázkodnak
Azt, hogy a Hírautó most a korábbi kijelentéseik ellenére mégsem tud fizetni, Vlada Viktor ügyvezető az Il Ferro körül kialakult helyzettel indokolta. A konkurens cégről szóló negatív hírek hallatán több ügyfelük is "késve írta alá" velük a reklámszerződést – írja a Népszabadság.
Az ügyvezető szerint már a jövő hét elején elkezdik utalni az áprilisra járó díjakat. A cég honlapján viszont még pénteken is azt olvashattuk: "A rémhíresztelésekkel ellentétben a Hírautó Kft. a szerződésben vállalt feltételek szerint fizeti kedves ügyfeleit."
Rejtélyes Mobil Reklám Hungária
Szintén fizetési nehézségekkel küzd a váci székhelyű Mobil Reklám Hungária Kft., amelynek miskolci irodáját a hét közepén zárták be – adta hírül a Független Hírügynökség. Az eddig használt mobilszámon senkit nem lehet elérni, az ott megadott két váci telefonszám mindig foglalt, írta a Hírszerző a hírügynökségi beszámoló alapján.
A Mobil Reklám Hungária egyik vidéki ügyfélszolgálatán közölték, a cég előreláthatólag a hónap közepén fog fizetni, írja a Népszabadság. A társaság ügyvezetője és tulajdonosa egyelőre elérhetetlen, a lap szerint az ügyfelek között az a hír járja, a férfi külföldre távozott.
Vannak tisztességes cégek
Nem minden autóreklámos cégnél álltak le a kifizetések. A tavaly ősszel indult, miskolci székhelyű Borsodreklam.hu-nál nem szednek az autósoktól regisztrációs díjat, igaz, nem is ígérnek kifizetéseket havi rendszerességgel – mondta a több száz reklámautós szerződéssel rendelkező miskolci cég ügyvezetője, Szép Tamás. Az autósoknak akkor és annyi időre fizetnek, amikor és amennyi időre reklám kerül az autóra.
A rendszer az autóreklám-piacon terjedő rossz hírek ellenére működik, igaz, az elmúlt hetekben több potenciális hirdetőjük lépett vissza vagy reagált elutasítóan a megkeresésükre. Meglévő partnereikkel azonban normális a kapcsolat, mondta az ügyvezető. A cégüknél ötévesnél nem öregebb autókra lehet szerződni, és legalább havi 1000 kilométert kell autózni. A cég személyautóknak a reklám méretétől függően 6 és 40 ezer forint közötti összeget fizet, a haszongépjárművesek 50, a kisteherautósok akár 75 ezer forintot is kaphatnak havonta.
Hasonló logikával működne a budapesti székhelyű Reklamauto.hu, annyi különbséggel, hogy itt csekély összegű, 3000 forintos letétet szednek (ez visszajár az autósoknak). Ők most még az adatbázist gyűjtik, országos szinten legalább 3000-4000 autóst szeretnének becserkészni. A helyzetüket nehezíti, hogy a piac iránti bizalom az autósok és a hirdetők körében is visszaesett. Garanciát a mostani helyzetben nem tudnak vállalni arra, hogy lesz hirdető, mert a bizalom nemcsak az autósok, hanem a reklámozók körében is visszaesett.