További Magyar cikkek
"A földi kiszolgálási üzletág értékesítése a januárban meghirdetett stratégiánk szerint történik," - mondta Stewart Wingate, a Budapest Airport kijelölt vezérigazgatója. Hozzátette: "A földi kiszolgálás nem tartozik szorosan egy repülőtér üzemeltető feladatai közé, sokkal hatékonyabban tudják ezt, az erre szakosodott profik üzemeltetni. Az értékesítés nyomán a földi kiszolgálást a jelenleginél olcsóbb vehetik igénybe a légitársaságok, és várhatóan emelkedni fog szolgáltatás színvonala is. A Budapest Airport pedig azzal, hogy alaptevékenységeire koncentrál, hatékonyabb, eredményesebb és versenyképesebb lesz. A lépés közelebb visz célunkhoz, hogy a Budapest Airport legyen Közép-Európa legsikeresebb repülőtér üzemeltetője."
Marad a kollektív szerződés
A BAH jelenleg több mint 500 munkavállalót alkalmaz. Rájuk az értékesítést követően is, vonatkozni fog a 2008 szeptember 11-ig érvényben lévő kollektív szerződés. Az értékesítést a törvényben előírt munkavállalói egyeztetések előzték meg, annak alapelvével a szakszervezetek is egyetértettek - közölte a reptér.
A minibuszokat is eladják
A földi kiszolgálási üzletág mellett a Budapest Airport a repülőtéri minibusz szolgáltatást is értékesíteni fogja. Ennek előkészítése jelenleg is tart. A pályázatot várhatóan júliusban írja ki a BA, miután a szükséges egyeztetéseket a repülőtér Üzemi Tanácsával lefolytatta. Csütörtökön ugyanakkor már be is jelentik, hogy kiírják azt a tendert a taxitársaságoknak, melynek nyertese egyedül lesz jogosult a terminálok előtt (nem rendelésre érkezve) utast felvenni.
Csökkentenék a zajt
A repülőtér előző vezetése nem készített olyan zajtérképeket, melyek alapján ma tudni lehetne, milyen időszakban, mekkora és milyen területen hogyan oszlik el a reptéri - zömmel a gépek fel és leszállásával kapcsolatos - zaj - derült ki egy, a BAA által szervezett háttérbeszélgetésen. A zajtérkép hiányában nem lehet megmondani, milyen szabályokat kellene alkotni a le és felszálló gépek útvonalára, kifutóhasználatára annak érdekében, hogy a környező kerületek lakosságát kevésbé zavarja a légiközlekedés. Ugyanakkor jelenleg az sem tisztázott, hogy a meglévő szabályok megszegése esetén az érintett légitársaságoknak milyen büntetést kellene fizetnie: jogszabályi előírás nem létezik, és a kérdés nem tárgya a reptér és a légitársaságok közötti szerződéseknek sem. A probléma rendezésére a BAA egyrészt lakossági fórumsorozatot indít a környező településeken és hét érintett fővárosi kerületben, másfelől felkérte a legnagyobb európai, NATS nevű céget egy zajtérkép elkészítésére. A társaság ugyanakkor már márciusban javaslatot tett a légiközlekedést felügyelő gazdasági tárcának a zajjal kapcsolatos szabályozás átalakítására és megújítására. A kérdés teljes rendezéséhez hozzátartozik, hogy a reptér a zajtérképek birtokában újabb zajvédő területeket létesít, illetve az ezzel együtt meghatározott terhelésnek kitett ingatlanokat saját költségén szigeteli.