A világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, a Budapest Airportot is birtokló brit BAA Plc vezetése több hónapos harc után elfogadta a spanyol Ferrovial vezette konzorcium részvényenként 950,25 pennys (15,25 pennys osztalékot tartalmazó) ajánlatát. Az előző nap éjfélkor lejáró határidő előtt megemelt ajánlat 10,1 milliárd fontot (18,9 milliárd dollár) jelent az osztalék nélkül, azzal 10,3 milliárd fontot a 7 brit és 12 külföldi repülőteret tulajdonló, illetve kezelő társaságnak.
Bizonytalan ajánlat
Ennél valamivel többet ajánlott az amerikai Goldman Sachs befektetési bank vezette konzorcium, ajánlata azonban sokkal kevésbé kidolgozott volt a spanyolokénál, így több bizonytalansági tényezőt hozott volna a társaság életébe. Attól is sokan tartottak, hogy az amerikaiak feldarabolnák a céget, emellett számos feltételt szabtak a vásárláshoz.
A Goldman Sachs részvényenként 955,25 pennyt ajánlott, és az elemzők arra számítanak, hogy most ennél is többet fog kínálni. Erre június 16-ig van lehetősége a brit felvásárlási bizottság közlése szerint. Az amerikaiak helyzetét megnehezíti, hogy a Ferrovial kedden felvásárolt 150 millió BAA-részvényt, ami 13,9 százalékos pakettet jelent. A bejelentés után a BAA részvényeinek árfolyama tegnap délre 2,1 százalékkal emelkedett, a Ferrovialé 4,4 százalékkal esett.
Kétmilliárd légi utas
A Reuters szerint a repülőtereknek a befektetőkre gyakorolt vonzerejét nemcsak viszonylagos ritkaságuk, hanem biztos növekedési perspektíváik indokolják - a számítások szerint az európai légi forgalom utasszáma 2020-ra megkétszereződik és eléri a 2 milliárdot. Emiatt nemcsak a repülőtér-használati díjak fognak emelkedni, hanem a repülőtéri üzletek forgalma s ezzel értéke is.