A kárösszeg feléért az ellopott és elvesztett kártyákkal történt visszaélések felelősek, míg a hamisított plasztiklapokkal elkövetett machinációk valamivel több, mint egyharmadát teszik ki. Az online vásárlást a kutatások szerint visszafogó nagy mumus meglehetősen kicsi: a mail/telefon/internet-hálózatokon keresztüli kártyahasználathoz kapcsolódó kár aránya csupán 7 százalék volt. Ez a virtuális kártyák kibocsátásával, valamint a biztonságos kártyahasználatot minden visszaélési kategóriában elősegítő SMS küldéssel magyarázható. (A műveleteket követő SMS küldésen kívül a kibocsátók kártyáik EMV chippel történő ellátásával, monitoring rendszereik folyamatos fejlesztésével és a PIN kód várhatóan egyre gyakoribb használatának előírásával igyekeznek korlátok közé szorítani a visszaéléseket.)
Az elfogadói üzletágban felmerült kár 9 százalékkal 64 millió forintra nőtt, a forgalomhoz viszonyított arány 0,003 százalék maradt. A mail/telefon/internet útján, valamint az elvesztett kártyákkal okozott kár kategóriák kivételével, abszolút értékben, mindegyik visszaélés formában csökkent a kárérték. Itt is az ellopott és a hamisított kártyák viszik a prímet, rendre 34, illetve 30 százalékkal, a kárösszeghez viszonyítva. E téren ugyanakkor csökkenés történt, részben annak köszönhetően, hogy a bankok már a szerződéskötés során biztonsági szempontból szűrik a kereskedőket, másrészt folyamatosan fejlesztik kártyafigyelő programjaikat.
Növeli a kártyaelfogadás biztonságát a POS berendezések chip kártya elfogadására alkalmassá tétele is. A 34 millió forintos veszteség több mint felét a kibocsátókra, több mint tizedét a szerződött kereskedőikre terhelték a bankok, egyharmadnyi részt pedig saját könyveikben kényszerültek leírni.