A GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint a felnõtt magyar lakosság 59 százaléka rendelkezett bankkártyával 2007 elsõ félévében. Ez valamivel több, mint ötmillió bankkártya-birtokost jelent országszerte. A kibocsátott kártyák száma magasabb, hiszen sokan egynél több plasztiklappal is rendelkeznek. Vannak célcsoportok, ahol az arány még ennél is jóval magasabb. A városi, magas státusú, úgynevezett ABC célcsoportban az arány majdnem eléri a 75 százalékot.
A bankkártya-tulajdonosok kártyahasználati szokásai eltérõek. Hatból mintegy öt megkérdezett szokott készpénzt kivenni ATM automatákból, míg – ezzel részben átfedésben – a kártyával rendelkezõk negyede bankfiókokban jut készpénzhez. Míg tehát az ügyfelek döntõ többsége aktívan használja kártyáját készpénz felvételére, addig a vásárlásokról ugyanez nem mondható el.
Az összes bankkártya-tulajdonos mindössze 60 százaléka használja bankkártyáját vásárláshoz. A vásárlási kedv leginkább a jövedelem függvénye. Míg a legmagasabb jövedelmû kártyatulajdonosok háromnegyede vásárol így, a nyolcvanezer forintnál alacsonyabb nettó jövedelemmel rendelkezõk kevesebb mint a felére jellemzõ ez a kártyahasználati mód.
Egyre többen használják bankkártyájukat mobiltelefon-egyenlegük feltöltésére – a kártyabirtokosok több mint ötöde tett errõl említést a kártyahasználati célok között. Az internetes fizetés még mindig meglehetõsen alacsony, az összes kártyatulajdonos mindössze két százalékára jellemzõ.