Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Bonux-hazugságért 315 milliós bírság

2006.09.22. 11:45
A versenyhivatal 315 millió forintos versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta a Bonux mosóport gyártó Procter & Gamble céget. A büntetést azért kapták, mert azt állították, hogy a Bonux tisztítóereje "egészen rendkívüli" a hasonló árú mosóporokhoz képest, ezt nem tudták bizonyítani.

A versenytanács a fogyasztók megtévesztése miatt rótta ki a 315 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot - közölte a GVH. A bírság összegének meghatározásánál a GVH figyelemmel volt egyebek mellett a vállalkozás igen jelentős piaci részesedésére, a jogsértő magatartás tanúsításának több hónapot felölelő időtartamára, de arra is, hogy már hatodszor állapították meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.

Egyetlen mosóporra sem igaz 

A Bonuxot gyártó cég televíziós reklámjaiban, valamint hostessei által adott tájékoztatásaiban is azt állította, hogy a Bonux tisztítóereje rendkívüli valamennyi, hasonló árú mosóporhoz képest. Ezen állítását azonban nem tudta maradéktalanul bizonyítani.

A versenytanács szerint a "hasonló árú mosóporok" közé a fogyasztók - sőt maga Procter & Gamble is - nem csupán a "Bonux" mosóporral együtt tesztelt "Tomi" és "Biopon Takarékos" mosóporokat sorolják. Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem áll a Procter & Gamble rendelkezésére.

Ráadásul a GVH megállapította, hogy a "Tomi" és a "Biopon Takarékos" mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a "Bonux" tisztítóereje rendkívüli. Ezt a "rendkívüliséget" ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető.

A kutatóközponttal is megtévesztettek

A GVH ezenkívül rámutatott: az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter & Gamble a tesztelést végző kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az "Ariel tesztlaboratóriumra" hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik.

A Procter & Gamble tájékoztatásában a "Bonux" mosópornál magasabbra pozícionált "Ariel" termékre utalt, annak reklámokkal is folyamatosan erősített kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a "Bonux" mosóporra.