További Magyar cikkek
A Shell és a Citibank új co-branded hitelkártyát vezet be Shell MasterCard néven. A kártyához pénzfeltöltő program társul, vagyis a havi költések bizonyos százalékát jóváírják az egyenlegen, üzemanyag-vásárlásnál háromszázalékos, minden egyéb vásárláskor egyszázalékos az árvisszatérítés. Korlátot jelent, hogy az így szerzett jóváírásokat csak a Shell benzinkútjainál lehet felhasználni.
A konstrukció
Az új hitelkártya bevezetésekor a Citibank és a Shell akcióval próbálja igénylésre bírni az ügyfeleket: az első időszakban megduplázzák az alapprogramban szereplő jóváírást. Az akció csak a 2007. január 31-ig kibocsátott kártyákra vonatkozik, és csak a kibocsátás utáni 60 napig. A jóváírás gyűjthető a főkártyával és a társkártyákkal is, de csak a főkártyákkal lehet felhasználni azokat. A pontok nem évülnek el.
Az új konstrukció arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy rendszeresen használják kártyájukat, hiszen minél többet vásárolnak vele, annál több jóváírást kapnak - jellemezte a terméket Batara Sianturi, a Citibank csoport lakosság bankjának vezetője. A kártya bevezetésével a Citibank a Shell Hungary kizárólagos lakosságihitelkártya-partnerévé válik Magyarországon. Batara Sianturi szerint a Citibank Magyarország iránti elkötelezettségét mutatja, hogy az idén már három bankkártyát vezettek be: februárban a platinakártyát, augusztusban a Malév co-branded kártyát, most pedig a Shell-kártyát. A következő hat hónapban tízezer kártya kibocsátását tervezik.
A főkártya éves díja 6400, a társkártyáké 3900 forint, az éves díjat az első évben elengedik. A prémium kategóriába tartozó aranykártya díja 16 400 forint, a társkártyákat 9800 forintért lehet igényelni. A termék árazása megegyezik a klasszikus Citibank-hitelkártyákkal. A kamatmentes periódus hossza akár 51 nap is lehet, ez is megegyezik a bank többi konstrukciójával. A többi szolgáltatás is - mint a könnyített törlesztés, egyből kölcsön, automatikus közüzemiszámla-kiegyenlítés, internetes banki szolgáltatások - elérhető az új kártyával.
Bővülő piac
A közös márkajelzésű, úgynevezett co-branded hitelkártyák piaca 2005-ben látványos fejlődést mutatott. Európában 13,5 százalékos volt a növekedés, Magyarországon 29 százalékkal nőtt a szám. Magyaroszágon több mint egymillió ilyen kártya van forgalomban. A piacon a co-branded kártyák részesedése 18 százalék - mondta Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.. Ez azt jelenti, hogy 15 millió európai MsterCard co-branded kártyából 2,7 millió plasztikot autógyártók, olajvállalatok és utazási cégek közreműködésével bocsátják ki. Ezek a legfontosabb partnerek a co-branded kártyáknál.
A Shell nem szünteti meg az 1997 óta működtetett Smart programját sem. Ezt egyéként Magyarszágon indították el, és már egész Európában elterjedt - mondta Molnár Attila. A magyar kártyapiac és a magyar bankrendszer látványos fejlődése miatt döntöttek úgy, hogy itt vezetik be a kártyát a régióban. Azért nem vonták össze a két programot, mert vannak olyan ügyfelek, akik csak pontokat gyűjtenének, nem szeretnének hitelkártyát. Másfelől a hitelkártyával új ügyfeleket is tudnak szerezni.