Szilvia
5 °C
16 °C

A hiperek bedarálják az élelmiszerszakboltokat

2008.09.23. 06:53
A modern kereskedelmi csatornák bedarálják a pékségeket, trafikokat és zöldségeseket, ám a hagyományos piacnak és a hentesüzletnek tavaly is stabil maradt a pozíciója - derült ki a Nielsen piackutató adataiból. A cég az elemzésével lényegében magyarázatot talált arra a kérdésre, hogy a független kis boltok és a láncba szervezett kis boltok piaci részesedése miért nem csökken egyenes arányban a csődbe ment kereskedelmi egységek ugrásszerűen növekvő számával.

A jelek szerint az átrendeződés nem a kis boltoknál, hanem az élelmiszerszakboltoknál kezdődött. Pékségbe például a családok hetente a két évvel korábbi tíz alkalom helyett már csak hétszer járnak, trafikba a hét helyett ötször, zöldségeshez pedig öt helyett négyszer. Az elemzés szerint míg az említett szakboltoknál jelentősen csökken a látogatottság, addig a modern kereskedelmi csatornáknál, elsősorban a hipermarketeknél folyamatosan nő a pékáru- és a zöldség-gyümölcs vásárlási hajlandóság.

Ez utóbbinál a piac is jól tartja magát, a háztartások a zöldség- és gyümölcsszükségletük legnagyobb részét még mindig innen szerzik be, annak ellenére, hogy bár a zöldséges közel van a lakóhelyhez, a piac nagyobb választékot kínál.

Az elemzés szerint középtávon leginkább a zöldségesüzletek kerülhetnek komoly bajba, ugyanis ezen élelmiszer-kategóriánál nem csak a hiperek, hanem a diszkontok forgalma is ugrásszerű növekedést mutat. Eddig évente egy százalékkal nőtt a háztartások zöldség- és gyümölcsbeszerzése a diszkontokban, ám a piacon időközben újabb szereplő jelent meg, amely közvetlenül és a verseny élesedése miatt közvetve is hatványozott növekedést generálhat a kategóriában.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?