Nem tervezték
Házi Katalin, a Philip Morris kommunikációs osztályvezetője elmondta, cége eredetileg nem tervezte termékének átpozícionálását, árcsökkentésük e meglehetősen árérzékeny piacon mindössze a konkurens követése. Az azonban, hogy az eddig viszonylag követhető tendenciákba e lépések mennyire zavarnak bele, valamint hogy a konkurencia, a piac 14 százalékát birtokló Imperial Tobacco, illetve a hat százalékos részesedéssel bíró Continental hogyan reagál, nem tudható.
Egy viszont már biztos: a központi költségvetés megérzi az árcsökkentésből származó adóbevétel-kiesést. Jelenleg az évi 15 milliárd szálas piacból a Pall Mall öt százalékot, míg a Multifilter 11 százalékot ellenőriz. Ez éves eladásban 120 millió doboz cigarettát tesz ki, a jelen árak esetében ez az államháztartásnak dobozonként 26 forintos, tehát összesen 3,12 milliárdos bevételkiesést jelent.
Pontos számításokat persze nehéz lenne végezni, mert a piac további szereplőinek viselkedése még nem ismert. Másfelől a piacot rendkívül sok tényező befolyásolja. Azt ugyan már ismert, hogy a tavalyi 18,6 milliárd szálas forgalom 2004-re több mint hárommilliárd szállal csökkent, azonban hogy ez minek a következménye, a fogyasztói szokások változása, a feketepiac térnyerése, esetleg többen váltak meg mindennapi nikotinjuktól, nem tudható.