A tervek szerint október 1-jén fogadja első vendégeit a franchise-rendszerben működő első magyar easyhotel Budapest VI. kerületében – tudta meg a Napi Gazdaság. A szállodát az amerikai Richard Lloyd és a Tokics Kornél által alapított, 50-50 százalékban tulajdonolt Medscan Kft. üzemelteti.
A cégvezetők korábban arra számítottak, hogy már ez év tavaszán megnyílhat a hotel, de az épület korából adódó, előre nem tervezett építészeti munkák késleltették a beruházást – mondta a lapnak Tokics Kornél, aki a fejlesztés összegét nem kívánta elárulni. A magyar üzletember eddig jórészt a közúti szállítmányozásban tevékenykedett, jelenleg is negyven kamiont üzemeltet.
Kétharmados telítettséget várnak
A korábbi bejelentés szerint a megvásárolt ingatlan átalakítására 200-210 millió forintot költöttek, ezt bankkölcsönből fedezték, a vételárat viszont korábban sem közölték. Az épületben 60 szobát alakítanak ki, s Tokics arra számít, hogy már a kezdetektől 60-65 százalékos telítettséggel dolgoznak, így – a szállodaiparban szokásos módon – a beruházás tíz éven belül megtérülhet.
A szállodán már az utolsó simításokat végzik, esetenként a berendezés is a helyén van, s az easyGroup központi foglalási rendszerében már értékesítik a budapesti szobákat. Tokics információi szerint októberre már foglaltak "lakosztályokat", amelyeket persze némi túlzással lehet csak így nevezni.
Ugyanis mindössze 10-12 négyzetméteres lakóterületekről van szó, amelyek magukban foglalnak egy olyan szobát, amelyben elfér egy franciaágy, de fürdő is tartozik hozzá. A budapesti szállodában azonban rendhagyó módon vannak olyan lakosztályok, amelyek 14-16 négyzetméter alapterületűek.
Kicsi, olcsó
A kis, praktikus tér a szállodalánc egyik jellemzője, ezeket ugyanis viszonylag alacsony költséggel lehet üzemeltetni. Mindez viszonylag kedvező szobaárakat eredményezhet. A budapesti szállodában 29 eurótól indulnak az árak, s ahogyan a fapados légitársaságok foglalásai esetében, itt is az jár a legjobban, aki a legkorábban foglalja le a szobát.
A minimális árért ketten is igénybe vehetik a szobát, és nem csupán a külföldi, repülővel érkező utasokra számítanak, hanem belföldi vendégekre is; a reklámkampányt már elindították. Megvan a szálloda mind a hat alkalmazottja is, ők most egy képzésen vesznek részt, hogy felkészülve várhassák első, októberi vendégeiket – mondta Tokics. Abban az esetben tervezik újabb hotelek létrehozását Budapesten, ha az első hozza a telítettségi elvárásokat; a külföldi megjelenést firtató kérdésünkre pedig csak annyit válaszolt: ez legyen meglepetés.