Tovább csúszhat az elektronikus útdíjfizetés

2007.06.06. 07:41
A gyorsforgalmi közúthálózat fejlesztéséről szóló törvénytervezethez benyújtott módosító indítványokról jövő hétfőn szavaz a parlament.

Végig kétszer kétsávos gyorsforgalmi út lesz az M4-es 2013-ig – a Világgazdaság úgy tudja, hétfő este ebben egyeztek meg a szocialista szakpolitikusok és a gazdasági tárca képviselője.

A gyorsforgalmi közúthálózat fejlesztéséről szóló törvénytervezethez benyújtott módosító indítványokról jövő hétfőn szavaz a parlament, ezt a vitás pontot igyekeztek a keddi megbeszélésen lezárni a koalíciós pártok. A szocialisták szorgalmazták az M4-es megépítését, s mint a napilapnak mondták, a gazdasági tárca forráshiányra hivatkozva utasította ezt el korábban.

A mostani megállapodás szerint a minisztérium „átnézi”, hogy a javaslatban tervezett más útépítések miként tehetők „költségtakarékosabbá”. A törvényjavaslat szerint egyébként – amelynek zárószavazását a tervek szerint június 18-án tartják – a kormány 2007-től ismét állami feladatként, a központi költségvetésből finanszírozza a gyorsforgalmi közútfejlesztést.

Kedden késő este kezdte meg a parlament az elektronikus útdíjfizetési rendszerről szóló határozati javaslat tárgyalását. Bár a vitát megkezdték, nem kizárt, hogy mégsem lesz júniusban zárószavazás a gazdasági tárca ezen javaslatáról.

A pár oldalas előterjesztés felhatalmazná a kormányt, hogy közbeszerzési eljárást indítson az elektronikus útdíjfizetési rendszer magyarországi bevezetésére. A szocialisták viszont hiányolják az ehhez csatolt tarifarendszert, a költségszámításokat, a szakmai indokokat, illetve azt, hogy a rendszer helyett miért nem a szolgáltatást vásárolja meg az állam.