Menetrendszerű
A Napi Gazdaság információi szerint a konzorcium tagjai között van a különböző infrastrukturális és energetikai beruházásokban érdekelt Grainger Sawmills Ltd. is. Az ország egyik legforgalmasabb légibázisa továbbra is a két helyhatóság és a Danubius Rt. tulajdonában marad, s ott ír tőke bevonásával - várhatón még az idén - mintegy egymilliárd forintos fejlesztés kezdődik. Ennek keretében új utasforgalmi terminál is épül az egykori szovjet légibázis területén. A beruházási program előkészítése napokon belül elkezdődik.
A leendő üzemeltető már tárgyalásokat kezdett több nemzetközi légitársasággal menetrendszerű és charterjáratok indításáról. Zóka sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta azt a hírt, hogy az ír konzorcium a Ryanair fapados légitársasággal is tárgyal. Az üzleti számítások szerint a 2500 méter hosszú kifutópályával rendelkező, szinte bármilyen típusú repülőgép fogadására alkalmas légibázis működtetése évente 200 millió forintba kerül majd.
A gazdaságos üzemeltetés érdekében az utasszámot a jelenlegi évi 30 ezerről rövid időn belül 100 ezerre kívánják növelni. A tárgyalások azt követően gyorsultak fel - mondta el az ügyvezető igazgató -, hogy a kormány a közelmúltban úgy döntött, idén 300 millió forinttal támogatja a repülőtér infrastruktúrájának kiépítését. Az új navigációs rendszer telepítése már el is kezdődött.