További Magyar cikkek
Az élelmiszeripar volt a 2006. év vesztese, legalábbis erre enged következtetni, hogy a magyar vállalatokat nettó árbevételük alapján rangsoroló Figyelő top 200-as listáján a legtöbb pozíciót vesztő cégek sorát ide tartozó cégek vezetik. A legnagyobb vesztes a Magyar Cukor Zrt. lett, amely 75. helyet csúszott vissza, éppcsak ráfért a listára (198.), de 56 helyet bukott és így már csak 180. a Mecsek Élelmiszer és Vegyiáru Zrt is. A bukottak top 10-ben még két élelmiszer-ipari cég szerepel, a Friesland (idén 128.) és a Masterfoods (169.). Ugyanakkor az Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. az ellentétes top 10-es listán, azaz a legtöbb helyezést előre lépettek között van, 55 hely plusszal az idén a 146.
|
Ez utóbbi listát az E.On Földgáz Trade Földgázkereskedő Zrt. vezeti, a cég egyből dobogósként debütált a top 200-ban, nettó árbevétele alapján a harmadik helyet szerezte meg. Az E.On hazai anyacége, az E.On Hungária Zrt. ugyanakkor a 8. a tavalyi 9. hely után.
Az élbolyban ezt leszámítva nincs jelentős változás: a legnagyobb hazai cég továbbra is a Mol, 2,8 ezer milliárd forintos nettó árbevétellel és 1,5 ezer milliárd forintos exportértékesítéssel. A második az Audi a döntően az exportból álló 1,26 ezer milliárd forintos bevételével. Csak az első két helyezett ért el ezermilliárdos eredményt. Az E.On a Magyar Telekomot szorította le a harmadik helyről a negyedikre, a top 10-ben ezen túlmenően a kisebb előzésektől eltekintve annyi a változás, hogy a Magyar Villamos Művek a tavalyi nyolcadik hely után kiszorult (22.), míg a Magyar Suzuki Rt. bekerült a legnagyobbak közé.