Két hétre leáll a GE több hazai üzeme

2009.01.27. 06:51
A Napi Gazdaság úgy értesült, hogy a General Electric (GE) Consumer & Industrial több hazai üzemében leáll két hétre a munka februárban, erre az időszakra a szokásos nyári szabadságolást hozzák előre.

A zalaegerszegi gyárban - a karácsony környéki, szokásos szünet után - február második hetétől két hétre ismét leállnak - nyilatkozta a Napinak Sejpes Zoltán igazgató, aki abban bízik, hogy újabb leállásra, szabadságolásra már nem lesz szükség.

A GE Consumer & Industrial fényforrásüzletágának hazai gyáraiban a termelés volumenét a rendelésállomány szabja meg, amely jelentősen visszaesett a tavaly kezdődött globális gazdasági válság hatására. A tavaly és az idei első negyedévben tapasztalt rendeléscsökkenés ellensúlyozásaként a cég kéthetes leállást tervez magyarországi fényforrásgyáraiban, ami a dolgozók 90 százalékát érintené - erősítette meg a Napinak Windisch Erika, az üzletág európai kommunikációs igazgatója. A kapacitás és a rendelésállomány egyensúlyban tartása érdekében a Consumer & Industrial emellett áprilistól tervezi - előreláthatólag ez év novemberéig - a négynapos munkahét bevezetését. Ezzel a tervvel az a céljuk, hogy elkerüljék a leépítéseket. Erről a lehetőségről még folynak a tárgyalások a munkáltató és a munkavállalói érdekképviseletek közt. A társaság bízik abban, hogy ez a visszaesés átmeneti, s jövő év elejére visszaáll a normál rendelésállomány.

Az intézkedések a GE Consumer & Industrial hazai üzeméből nyolcat érintenek, a kilencedik, a kismegszakítók gyártásával foglalkozó ózdi gyárat nem, ahogyan a GE más főüzletágaira - amelyek további négy üzemet tartanak fenn Magyarországon - sem vonatkozik a terv.

Jelenleg úgy néz ki, hogy 2009 lassulást hoz a közép-európai régió számára, ennek ellenére én arra számítok, hogy versenyképességük további növelése érdekében a kormányok és az önkormányzatok folytatják infrastruktúra-modernizálási programjaikat - tudatta közleményében Leslaw Kuzaj, a GE Közép-Európáért felelős regionális vezetője. A GE közép-európai régióba irányuló eladásai (beleértve Litvániát, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot is) 2008-ban 3,7 milliárd dollárt tettek ki, ami a 2007. évihez képest 34 százalékos növekedést jelent.