Kényszerszünet a szentgotthárdi autógyárban
"Ha autó nem készül, akkor motor sem kell" – nyilatkozta a Népszabadságnak Légrádi Edit, a szentgotthárdi GM-gyár szóvivője. A General Motors globálisan negyvenezer autós termeléscsökkentésről döntött, ez érinti a magyarországi motorgyárat is. A szentgotthárdi üzemben jelenleg hétszáz alkalmazottat és száz bérelt munkást foglalkoztatnak, az Opel lengyel, valamint csökkenő kapacitással működő spanyol és brit gyárának szállít négyhengeres benzinmotorokat a Corsa, Astra, Insignia, Meriva és Zafira modellekhez.
Az biztos, hogy Szentgotthárdon rövid távon csökkenteni kell a termelést, míg hosszabb távon elbocsátások is várhatók. A lap híre szerint már ebben a hónapban leáll másfél hétre a motorszerelő sor, de a végszereldében is csökkentik a műszakok számát. A gyártósorokat ez a szünet nem érinti, a hengerfejek, főtengelyek és blokkok továbbra is készülnek az üzemben, ahol a tavalyi 434 ezer motor után idén várhatóan hatezerrel kevesebbet gyártanak.
A győri Audi Hungaria és az esztergomi Magyar Suzuki egyelőre nem tervez leállást sem motorgyártó, sem autó-összeszerelő részlegében. Az Audi szóvivője, Lőre Péter a lapnak elmondta, továbbra sem számolnak termeléscsökkentéssel, kétmillió motort gyártanak és 65 ezer autót szerelnek össze. A Magyar Suzukinál is biztosan elkészül az idei évre előirányzott 300 ezer autó, melyek között Opel Agila és Fiat Sedici is szerepel, közölte a Népszabadsággal Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs vezetője.