Business Talks '24
Üzleti konferencia
A jól látható helyre helyezett termékekből a megszokott többszöröse fogy, így a gyártónak és az üzletláncnak is megéri ezen a módon reklámozni. A hipermarketektől kapott tájékoztatás szerint azt, hogy milyen árucikkek kerülnek a gondolasorra, komoly tervezés és a gyártókkal való tárgyalások előzik meg. Ilyenkor az adott áruból a megnövekedett kereslet miatt a beszállított mennyiséget is növelni kell. A Tescónál például éves tervet készítenek arra, mikor mit tesznek a legjobb helyekre.
A Tescóban és az Auchanban kéthetente változik a kiemelten kezelt termékválaszték. Leggyakrabban a szezonalitás dönt arról, hogy közvetlenül a bejárat melletti polcokon, illetve a gondolavégeken milyen jellegű árucikkek vannak. Nyár elején például jellemzően fürdőruhák, kerti bútorok, iskolakezdésnél füzetek, tollak, télen téli gumik sorakoznak a legfeltűnőbb helyeken.
Élelmiszereknél kevésbé jellemző a szezonalitás, így azoknál más szempontok döntenek. Az Auchanban az alapvető igények kiszolgálása a legfontosabb, vagyis azok a termékek kerülnek a jobb helyekre, melyeknél gyakoribb az igény - nyilatkozta az Indexnek az Auchan kommunikációs igazgatója. Legtöbbször az akciós árucikkeket teszik ide. A Tesco áruházakban az akciós újságban szereplő termékek is kiemelt helyen vannak.
Mivel a gyártók jól járnak, ha az ő termékük van szem előtt, felmerül a kérdés, fizetnek-e ezért a szolgáltatásért. Az Index úgy értesült, hogy komoly pénzbe kerül, ha egy cég azt szeretné, hogy árucikküket feltűnő helyre pakolják az áruházakban. Vonatkozik ez az akciós és a nem akciós termékekre egyaránt.
A Tesco kommunikációs igazgatója kérdésünkre azt válaszolta, hogy komoly tárgyalások alapján döntenek, mit tesznek a kiemelt helyekre, a megállapodások azonban nem publikusak. Danks Emese szerint a legfontosabb, hogy megbízható legyen a cég, és tudja teljesíteni a szerződésben vállaltakat, vagyis tudjon annyit szállítani, a megállapodott minőségben az adott termékből, amennyire szükség van. Az Auchannál sem árulták el, fizetnek-e a cégek, hogy a legjobb helyekre kerüljön termékük.
Business Talks '24
Üzleti konferencia