A Gazdasági Versenyhivatal egy beérkezett panasz alapján indította az eljárást az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) ellen június 12-én - olvasható a GVH pénteken kiadott közleményében.<>
Csak egy sms - vagy nem?
Az eljárást azért indították meg, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms-t kell küldeni a matrica megvásárlásához. Ezzel szemben az úgynevezett "pre-paid" - feltöltőkártyás - ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.
A versenyfelügyeleti eljárás célja annak megállapítása, hogy az ÁAK a fenti magatartással a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított-e. A GVH közleménye kiemeli: a versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru áráról, lényeges tulajdonságáról - így többek között beszerzési forrásáról vagy módjáról - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak.
Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján megállapításra került, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. és a Pannon GSM Távközlési Zrt. is részt vett, így a versenytörvény alapján ezen vállalkozások is bevonásra kerültek a versenyfelügyeleti eljárásba - olvasható a versenyhivatali közleményben.
Az eljárás alá vont vállalkozás(ok) előzetesen írásban, majd - a versenytanácsi tárgyaláson - szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra. A törvényi határidő szerint az eljárás lezárását jelentő döntést a versenytanácsnak a vizsgálat megindításától számított 90 napon belül kell meghoznia, amely indokolt esetben egy alkalommal 60 nappal meghosszabbítható. A GVH közölte: a döntést a lehető legrövidebb időn belül meghozza.