A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint a Lidl második születésnapján kiadott akciós újságban szereplő tájékoztatást a fogyasztók úgy is értelmezhették, hogy a 2/3-ra csökkentett árú termékből kell hármat vásárolni. Ezzel szemben a vásárló már egy termék esetében is a korábbi ár 2/3-át fizette meg. A GVH szerint a magatartás alkalmas volt a vásárlók megtévesztésre, mivel többletfogyasztásra ösztönzött, illetve azt a képzetet keltette, hogy az akciós ár mellett még igénybe vehető a klasszikus kettőt fizet, hármat kap kedvezmény is.
A versenyhatóság gyakorlata szerint a fogyasztók befolyásolásában az áruházlánc akcióiról szóló tájékoztatás a fogyasztó érdemi választását befolyásoló tényező. A magatartás kétségtelenül hatást gyakorol a gazdasági versenyre. Ezt a hatást fokozza, hogy az akciók alkalmasak a fogyasztók áruházba csábítására, és azt is egyértelmű, hogy vásárlásaik nem szorítkoznak az akcióban részt vevő termékekre. Az akciók tehát nemcsak az adott akciós áruk iránti keresletet növelik, hanem kedvezően hatnak az áruházakban forgalmazott többi áru értékesítésére is.
A Lidl GVH által vizsgált akciója az élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem piacára vonatkozott, amelynek jellemzője a fogyasztók fokozott árérzékenysége és a piaci szereplők között érvényesülő élénk verseny. Emiatt az áruházláncok folyamatos akciókkal igyekeznek befolyásolni a fogyasztók döntéseit.
A GVH szerint a Lidl esetében nem tekinthető enyhítő körülménynek, hogy vele szemben először vizsgálódott a versenyfelügyelet. Az sem enyhítő körülmény, hogy a kifogásolt akció csak rövid ideig volt érvényben. Ennek oka, hogy a Lidl multinacionális háttérrel rendelkező vállalkozásként nem tekinthető piaci és versenyjogi tapasztalatokkal nem rendelkező szereplőnek.
Az akció rövid időtartama azért nem szolgálhat alapul a csekély súlyú jogsértés esetleges megállapításához, mert érvényességi ideje eleve csak egyetlen hétre (2006. november 16-22.) korlátozódott, a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas tájékoztatást pedig magas példányszámban juttatta el a háztartásokba. Ezzel szemben enyhítő körülményként értékelhető, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas plakátokat az eljárás alá vont vállalkozás az akció másnapján eltávolította az áruházakból.
A jogsértés miatt a Lidlnek ötmillió forint versenyfelügyeleti bírságot kell fizetnie.