Pénteken úsztatták fel a Dunán a leendő Megyeri híd – pontosabban öt hídból álló hídegyüttes – Szentendrei Duna-ágát átszelő hídjának utolsó összeszerelt hídelemét, amiről Réti Bori készített fotósorozatot. A hídelemet a jövő héten helyezik be a már elkészült hídszerkezetbe.
A Szentendrei Duna-ág fölött 332 méter hosszan ível majd át a háromnyílású híd. A híd acélszerkezetű elemekből áll össze, az aszfaltburkolat közvetlenül erre az acélszerkezetre kerül majd. A szerkezet nagyjából négy és fél méter magas, a híd 4400 tonnányi acélból készült.
A híd acélszerkezetét gyártás után a gyár csepeli szerelőterén állították össze, majd a már több hídnál – így egyebek mellett a szintén a Hídépítő által készített dunaújvárosi M8-as hídnál – alkalmazott beúsztatásos technológiával juttatják a helyére. A hidat útpályánként hat, egyenként 86-126 méteres részből állítják össze. A hídelemeket hidraulikus állványszerkezettel ellátott bárkákkal szállítják a helyükre. A híd 4400 tonnányi acélból készül.
Az M0-s északi hídját a Hídépítő és a Strabag konzorciuma építi. Az útszakasz 3,2 kilométeres, ebből nagyjából 1,9 kilométert tesznek ki a hidak. A 11-es főutat az M2-essel összekötő útszakaszt várhatóan augusztusban helyezik forgalomba.