Pozsony és Varsó versenyben
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlményben emlékeztet arra, hogy a vállalat vezetésének 2002 őszén Szöulban magas rangú magyar delegáció mutatta be a kedvező magyarországi befektetési környezetet. A vállalat ennek eredményeként 2002 decemberében jelezte beruházási szándékát a magyar kormányzati szerveknek, majd 2003 februárjában a projektért felelős vezetők hivatalos látogatást tettek Magyarországon.
A négy visegrádi ország közül már csak Lengyelország és Szlovákia verseng azért, hova telepíti kelet-közép-európai autógyártó üzemét a Hyundai Motor, Magyarország és Csehország kiesett a küzdelemből. Lengyelország előnye a többieknél jóval nagyobb piac, Szlovákia pedig az alacsonyabb adóterhek és az olcsóbb munkaerő miatt esélyes.
A negyedik kudarc
A dél-koreai autógyártó 2004 első felében hozza meg végső döntését, s legkésőbb 2004 decemberében kezdődik meg az 1,1 milliárd euró összberuházást igénylő üzem megépítése, amelynek gyártószalagjairól évente mintegy 300 ezer autó kerül le.
A magyarországi esélyes, Tatabánya korábban már három autógyár építésétől esett el. Korábban már lemaradt a BMW-ről, a Toyotáról, valamint legutóbb a francia PSA Peugeot-Citroenről is.