Csehország előnyei között sorolta fel a szóvivő a jól kiépült infrastruktúrát, a földrajzi előnyöket, az alkalmazottak szakképzettségét is figyelembe vevő versenyképes béreket - tudósít az MTI. A szóvivő e megjegyzése ellenére tartózkodott attól, hogy Csehországot biztos nyerőnek minősítse, mondván, hogy a többi jelölt is "versenyképes ajánlati csomaggal" állt elő. Magyarország, Lengyelország és Szlovákia is otthont akar adni a Hyundai beruházásának.
A dél-koreai autógyártó az új fejlesztés révén meg akarja erősíteni európai jelenlétét, mivel itteni eladásai gyorsan növekednek. Az idei év első felében az eladások 34,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi szintet.
Jang elmondta, hogy az új gyártótelepet 2005 elején kezdenék el építeni és annak kapacitása legalább évi 300 ezer autó lenne. Jang azután nyilatkozott, hogy a Hyundai Motornak és leányvállalatának, a Kia Motornak legfőbb vezetői visszatértek a közép-európai régióban tett, egy hetes felmérő körútjukról.
Tatabányán az ügy részleteiről nem adhattak felvilágosítást. Az önkormányzat kommunikációs igazgatója annyit elmondott, hogy a város mindent megtesz annak érdekében, hogy a gazdasági szerkezet átalakításaként egy erős beruházó fektessen be a környéken.
Ennek érdekében sokirányú és alapos munka folyik, minden szinten megteszik a szükséges lépéseket. Folyamatos munkakapcsolatban vannak a gazdasági tárcával és különböző szervekkel.
Medgyessy Péter miniszterelnök korábban segítséget ígért Tatabányának a beruházás megszerzése érdekében.