Korábban kiestünk
Korábban szó volt arról, hogy Magyarországon építik fel a gyárat. Mint az Index korábban megírta, a vállalat vezetésének 2002 őszén Szöulban magas rangú magyar delegáció mutatta be a kedvező magyarországi befektetési környezetet. A vállalat ennek eredményeként 2002 decemberében jelezte beruházási szándékát a magyar kormányzati szerveknek, majd 2003 februárjában a projektért felelős vezetők hivatalos látogatást tettek Magyarországon.
Hosszas huzavona és találgatások után azonban november végén a vállalat vezetői két fősre szűkítették a mezőnyt. Magyarország és az esélyesként emlegetett Csehország kiesett a pályázók közül, Szlovákia és Lengyelország maradt versenyben. Az volt a cég elvárása, hogy egy teljes infrastruktúrával és közművel ellátott területet kapjon - ingyen -, amelyre csak a gyárat kell felhúzni. Ez mintegy harmincmilliárd forintos önkormányzati vagy állami kiadást igényelt volna, cserébe 1,1 milliárd eurót tett volna ki a cég beruházása.
A negyedik
A magyarországi esélyes, Tatabánya korábban már három autógyár építésétől esett el. Korábban már lemaradt a BMW-ről, a Toyotáról, valamint legutóbb a francia PSA Peugeot-Citroenről is.
Magyarországtól leginkább a jól képzett munkaerő hiánya, valamint a beruházásokat ösztönözni hivatott kommunikáció összehangolatlansága tántorítja el a külföldi befektetőket - nyilatkozta korábban Agócs István, a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés elnöke.