A Central European Credit Ingatlanhitel Zrt. bevezetett egy olyan konstrukciót, amely kamatcsökkentéssel jutalmazza azokat az ügyfeleket, akik jelzáloghitelüket pontosan, késedelem nélkül fizetik. A jelzálog-hitelezésben ez új gyakorlat, hiszen a pénzintézetek nem tesznek különbséget jó és rossz adós között: az évek óta késedelem és elmaradás nélkül fizető ügyfél a kölcsön teljes futamideje alatt ugyanolyan mértékű kamatot fizet, mint az az adós, aki folyamatos csúszásban, elmaradásban van.
Maga a konstrukció nem ismeretlen a pénzügyi világban. A biztosítótársaságok régóta alkalmazzák bonus/malus rendszerüket, amelynél a balesetmentesen vezető gépkocsi-tulajdonosnál folyamatosan csökken a biztosítási díj.
„Pontosan és késedelem nélkül fizető ügyfeleinket meg kell becsülnünk, és ezt pénzben is kifejezésre kell juttatnunk” – magyarázta a bónuszprogram bevezetését Bánfai Gergő vezérigazgató. Az új konstrukcióban az számít jól fizető ügyfélnek, aki az esedékesség hónapjának végéig eleget tesz fizetési kötelezettségének. Ha ez féléves időszakig fennáll, akkor a CEC Credit a következő hónaptól kezdődően az ügyfél kamatlábát 0,1 százalék ponttal csökkenti, és ezt minden féléves periódus után megteszi.
Példával szemléltetve a bónuszprogrammal elérhető megtakarításokat: egy 20 éves futamidejű, 20 millió forintnak megfelelő svájci frank alapú hitelnél a második évtől évi 49 ezer forinttal, az ötödik évtől évi 122 ezer forinttal, a tizedik évtől kezdődően évi 276 ezer forinttal kell kevesebb kamatot fizetni. A kamatmegtakarítás 20 éves futamidőre számított összege elérheti a 3,8 millió forintot.
Ha az ügyfél késik törlesztőrészlete megfizetésével, az adós elveszti korábban megszerzett kamatkedvezménye mértékét, hitele az induló kamatszintre áll vissza, a bónuszprogram pedig újraindul – magyarázta a vezérigazgató.