A GVH korábban megállapította, hogy az állami autópálya építéseket beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Rt. által 2002. júliusában, illetve augusztusában kiírt közbeszerzési pályázatokon résztvevő öt vállalkozás versenytörvénybe ütköző megállapodást kötött.
A GVH megállapítása szerint a Betonút Rt., a DEBMÚT Rt., az EGÚT Rt., a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. egymás között előzetesen megállapodtak abban, hogy melyik cég melyik autópálya szakasz kivitelezését szerzi meg. Esetenként abban is megegyeztek, hogy a nyertesek alvállalkozóként vonják be a többieket.
Az öt vállalkozásra a GVH által kiszabott bírság teljes összege 7,043 milliárd forint volt, melyet a jogsértő vállalkozások 2005. decemberében, illetve 2006. januárjában befizettek.
A GVH 2003. februárjában hivatalból indított versenyfelügyeleti eljárást annak megállapítására, hogy az NA Rt. által 2002. augusztusában - az M7-es sztráda balatonszárszói, az M7-M70-es Becsehely-Letenye, és az M3-as görbeházai szakaszra - kiírt nyílt, előminősítéses közbeszerzés során az említett vállalatok összejátszottak-e.
Az eljárást később kiterjesztette a 2002. júliusban kiírt, majd eredménytelennek nyilvánított ugyanezen szakaszokra vonatkozó meghívásos pályázatra is. A GVH határozata ellen a megbírságolt vállalkozások a Fővárosi Bírósághoz (FB), az FI-hez, majd végül az LB-hez fordultak.
Az FB 2006. január 23-án hozott ítéletében utasította el az öt útépítő vállalkozás keresetét, míg az ezen ítélet ellen benyújtott fellebbezéseket az FI 2007. augusztus 29-én meghozott ítélete tartotta alaptalannak. A károsultak kártérítési per formájában fordulhatnak polgári bírósághoz a kartell magatartás által okozott károk megtérítése érdekében.