Idén elmaradhat a karácsony

2008.09.25. 07:40
Karácsonyra lesz megint akciós flat tv, dvd-lejátszó és navigációs rendszer, kérdés, lesz-e, aki hajlandó megvenni őket - derült ki a Napi kereskedői körképéből. Még a Tescónak is csak az a célja, hogy a tavalyival azonos forgalmat érjen el.

Bár a karácsonyi forgalom jellemzően november közepén-végén indul el, a kiskereskedelmi beszerzési időszak már javában tart, sőt két héten belül befejeződik. A Tesco tájékoztatása szerint idén jelentős akciókkal és meglepő árakkal készülnek. A cél, hogy javítsák a tavalyi forgalmi szintet, de a tervekben a 2007. decemberihez hasonló forgalom megtartása szerepel.

A napi fogyasztási cikk szegmensben az akciókon kívül újdonságot nem tudnak mutatni, nincs új slágernek ígérkező árucsoport, így a cég a saját márkás termékcsaládját kívánja bővíteni és promócióját erősíteni. A Tesco a műszaki termékek közül is a saját márkás cikkeket emeli ki, miután már tavaly is ezzel hasított bele erőteljesen a piacba.

A Media Markt szofisztikáltabban fogalmazta meg, hogy miben vár erőteljesebb forgalmat. Szántó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere a Napinak elmondta, lcd-tévékből nagy valószínűséggel a nagyobb képernyősöket keresik majd a fogyasztók (eddig a plazmatévékre volt jellemző a 103-106 centiméteres méret).

A navigációs készülékekből is a nagyobb kijelzősök és az extrákkal felszereltek mehetnek jól, mellettük vélhetően viszik majd a dvd-ket, Blu Ray-lejátszókat, illetve a nagy tárhelyes mp4-lejátszókat is. Keresett lesz a játékkonzol és -szoftver, tovább hódít a kenyérsütő, a presszógép, illetve minden olyan kis háztartási gép, amely az egészséges életmóddal hozható kapcsolatba.

A barkácsáruházaknál a könnyen mozgatható dolgok mellett a "fajsúlyosabb" termékek is slágerré válhatnak. A Baumax tájékoztatása szerint a szerszámok forgalma ilyenkor jellemzően megnő, kapós lehet a kandalló, a wellness-zuhanykabin, de akár a kerti medence is.