Néhány éve még nem tudtuk, mi a hitelkártya és a betéti kártya közti különbség. Később már a magyarországi bankok is kibocsátottak hitelkártyákat, és egyre többen igényeltek ilyet. Eleinte még kisebb hitelkeretet kapcsoltak a kártyákhoz, így aki egy éve igényelt ilyet, jelemzően kisebb hitelkeretet határoztak meg nála, mint azoknál, akik most igényelnek. Az ilyen eseteken kívül az is előfordulhat, amikor a kártyatulajdonos fizetését megemelik annyival, hogy már nagyobb hitelkeretet szeretne hozzá. Változtatni azonban nem egyszerű.
A bankok a különböző hitelkártyatípusokhoz különböző hitelkereteket állapítanak meg, ez általában egy tól-ig tartomány. Igényléskor a bank az ügyfél által megadott adatok és saját minősítési rendszere alapján dönti el, mekkora keretet biztosít az ügyfeleknek. A legtöbb bank bizonyos időközönként felülvizsgálja a hitelkeretet, és azt az elmúlt időszak tapasztalatai alapján csökkentheti, illetve növelheti.
A bankok többségénél nem csinálnak problémát abból, hogy megemelik a meglévő hitelkeretet. A pénzintézetek általában bekérik az igazolásokat aj új jövedelemről, újraminősítik az ügyfelet, és döntenek az új keretről. Így történik ez a K&H Banknál, a CIB Banknál, az MKB Banknál, a Raiffeisennél, az Inter-Európa Banknál és a Credigen Banknál is. Az ügyintézés általában ugyanúgy zajlik: az ügyfél bemegy valamelyik bankfiókba (esetleg felhívja a bank ügyfélszolgáltatát, mint például a CIB-nél), és benyújtja az új minősítéshez szükséges dokumentumokat. A pénzintézetnél ezek után újraminősítik az ügyfelet, és ha megfelelőnek találják a fedezetet, megemelik a hitelkeretet a kártya mögött.
Megkérdeztük a bankoktól, előfordulhat-e náluk a cikk elején említett példa. Természetesen mindegyiktől azt a választ kaptuk, hogy ennél ők sokkal rugalmasabbak, és hogy náluk nagyon egyszerű keretet emelni. Az OTP válaszából viszont kiderült, náluk az ügyfél kérésére nem emelik a hitelkeretet, csak saját éves felülvizsgálatuk alapján dönthetnek erről.
Előfordulhat az is, hogy a bank még a hitelkártya lejárta előtt visszavonja a plasztikot. Ilyen akkor történhet, ha az ügyfél rendszeresen nem törleszti legalább a minimumrészt. Visszavonhatják a kártyát akkor is, ha valamilyen visszaélés, kártyamásolás, hamisítás gyanúja merül fel. De az ügyfél is dönthet úgy, hogy neki nem kell a kártya, és visszaadja azt a kibocsátó banknak. Ennek feltétele az, hogy valamennyi tartozását megfizeti.