Hoppon maradhat a Starbucks

2008.06.18. 08:09
A Világgazdaság információi szerint újabb papírpoharas kávézólánc készülődik Magyarországra. A brit Costa Coffee a magyar, a cseh, a szlovák és a szingapúri piacra egy időben készül belépni. A magyarországi megjelenését tovább halogató Starbucks lehet a kávépiaci mozgolódás nagy vesztese.

Újabb papírpoharas kávézólánc készülődik Magyarországra – értesült a Világgazdaság. A Whitbread Plc. angol vendéglátó-ipari vállalat tulajdonában lévő Costa Coffee cégért mintegy 600 kávézó viseli elsősorban Nagy-Britanniában, de több egység működik a Közel-Keleten, Pakisztánban és Indiában, a közelmúltban pedig egy kínai céggel alapítottak vegyes vállalatot.

A Premier Inn, a Table Table, a Brewers Fayre, a Taybarns és a Beefeater nevű, Angliában népszerű vendéglátóegységeket is tulajdonló Whitbread sajtóközleménye szerint Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában és Szingapúrban lép piacra a Costa Coffee, franchise-szerződés keretében. Alan Parker, a Whitbread Plc. vezérigazgatójának a közleményében ismertetett tervek szerint a társaság 2012-ig több kávézót szeretne nyitni Nagy-Britannián kívül, mint amennyit a szigetországban üzemeltet. Tavaly összesen 289 Costa Coffee nyílt, s ezzel a hálózat 1051 egységesre bővült.

A közelmúltban egy másik gyors kiszolgálású kávézólánc is dinamikus terjeszkedési célokat fogalmazott meg a közép- és kelet-európai régióban: a 14 országban működő, bécsi székhelyű Coffeshop Company a következő néhány évben a már meglévő 25 szlovák, cseh, lengyel és magyar kávézó mellé további 146-ot tervez.

A franchise-kávézóláncok legnagyobb képviselője, a Starbucks Coffee Company a korábbi ígéretek ellenére sem nyitott eddig nálunk. A társaság a Világgazdaságnak elismerte, hogy régiónk kiemelkedő lehetőségeket nyújt. Ezt alátámasztandó, a vállalat Bukarestben tavaly meg is nyitotta első kávézóját, azóta már három romániai egységet működtet, január végétől pedig Prágában is lehet Starbucks-feketét venni.

A vállalat az American Restauranttal együttműködésben terjeszkedik a régióban, s a legutóbbi értesülések szerint 2009-ben léphetünk először hazai Starbucks kávézóba. A láncok hosszú portálú, hozzávetőleg 100 négyzetméteres, nagy forgalmú és elsősorban belvárosi üzlethelyiségeket keresnek, de nálunk a bevásárlóközpontokban is találhatunk gyors kiszolgálású kávézókat. Ilyen például a McDonald’s McCaféja, amelyet étterem nélkül nyitottak az Arena Plazában, tavaly ősszel.