Bodnár Zoltán, az Állami Autópálya Kezelő Rt. elnöke korábban úgy nyilatkozott, hogy ezt az összeget a kockázatok figyelembevételével állapították meg. Ha ebből kivonják a kialkudott 13 százalékos kockázati tartalékot, az ár 323 millió euró, amely kilométerenként 1,8 milliárd forintos építési költséget jelent. Az építkezést az AKA az egyik részvényese, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) és a köréje szerveződött bankok hiteléből finanszírozza, ám a NAPI Gazdaság információi szerint a tárgyalások még nem fejeződtek be. A bankkonzorcium finanszírozta a Budapest-Kiskunfélegyháza szakasz építését is.
Garai Valéria, az AKA szóvivője ezt nem erősítette meg, annyit azonban elárult, hogy az építkezést így kezdetben az AKA saját forrásból finanszírozza. Az építkezés fővállalkozói az AKA részvényeseinek magyarországi leányvállalatai, vagyis a Strabag Építő Rt., az Egút Rt. és az Alterra Építőipari Rt. - tette hozzá a szóvivő. A Kiskunfélegyháza-Szeged szakasz 2005 végére készül el. Az M5-ös továbbépítésének ügye akkor lendült ki a holtpontról, amikor a kormány ez év elején megállapodott az AKA részvényeseivel arról, hogy az ÁAK mintegy 40 százalékos részesedést szerez az AKA-ban, s ezzel párhuzamosan ezt a sztrádát is bekapcsolták a matricás díjszedési rendszerbe. Az AKA-nak eredetileg 2003 végéig kellett volna megkezdenie az építkezést, ám a kormánnyal folytatott tárgyalás következtében ez némileg csúszott.