Az egyik külföldi pályázó a krasznojarszki székhelyű KrasAirrel együttműködő Airbridge Rt., amely tegnap, a pályázat beadását követően sajtóközleményben is megerősítette vételi szándékát. A harmadik pályázó valószínűleg vagy az Argus Capital Ltd., egy 172 millió dollárt kezelő befektetési alap, vagy a 12 gépet üzemeltető, Olaszországon belüli és nemzetközi járatokat is működtető milánói Air Europe.
Legnagyobb akar lenni
Közleménye szerint az ÁPV Rt. a pályázatok értékelését követően a legjobb ajánlatot tevőkkel kezdi meg a tárgyalásokat. Tegnapi közleményében Borisz Abramovics, a KrasAir ügyvezető igazgatója, az Airbridge szövetség elnöke elmondta: a Malévval nemzetközi szövetség létrehozását tervezik, ugyanis a magyar légitársaság központjának kedvező közép-európai elhelyezkedését kihasználva a FÁK-ból az EU-országokba irányuló légi közlekedés egyik legnagyobb piaci szereplőjévé válna a szövetség.
A Malév szebb jövőéért
Nem utolsósorban a Malév számára új piacok nyílnak meg, ami az utasok számának jelentős növekedésével biztosíthatja a magyar légitársaság hosszú távú fennmaradását és eredményes működését - fogalmazott Abramovics. Az Airbridge szövetséghez tartozó cégek összesen 108 gépet működtetnek a FÁK-országokban, az éves utasforgalom 3,5 millió fő, ebből egymilliónyit nyugat-európai célpontokkal bonyolítanak. Ugyanakkor a szövetségnek menetrend szerint csak Portugáliába és Németországba van járata.